پلاتوهنر

هنرمندی پرآوازه که تدبیرش عشق بود

،به گزارش پلاتو هنر به نقل از صبا، کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری پیامی به‌مناسبت درگذشت زنده‌یاد کاشانی صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است: «نادر جان کاشانی هم پرواز کرد … از خیابان خاطره انگیز جام جم تا

،به گزارش پلاتو هنر به نقل از صبا، کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری پیامی به‌مناسبت درگذشت زنده‌یاد کاشانی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«نادر جان کاشانی هم پرواز کرد
از خیابان خاطره انگیز جام جم تا پیش خود خدا.
هنرمندی پرآوازه که تدبیرش عشق بود و خدمت، اثرش مهر بود و ارادت به مردمان سرزمینش.
جامعه بزرگ و فرهیخته تهیه کنندگان تلویزیون ساعات تلخ و نفس گیری را تجربه کرد.
چهر ه ای درخشان که نامش ،اعتبار و جانش،لبریز از عشق به هنر و فرهنگ بود را از دست دادیم.
استاد نادر کاشانی برای اهالی تلویزیون فقط یک همکار کاردان و یک هنرمند پیشکسوت نبود. بلکه اسمش نشانی بود برای جوانان هنرمند و قوت قلبی بود برای همراهان تا از سختی‌ها نهراسند
با او در «زیر آسمان شهر» نفس کشیدیم و در« کوچه اقاقیا»یش قدم زدیم.در «باغچه مینو» گل امید کاشتیم و با «این سه نفر» به مشکلات ریز و درشت زندگی خود خندیدیم و زیر پای غم و غصه را خالی کردیم.
اما حالا دیگر او در میان ما نیست تا چهره به چهره لبخندش و مرامش ما را آرام کند
خانواده معظم تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری ، این ضایعه غم‌انگیز را به ساحت همه اهالی محترم فرهنگ و هنر ایران زمین ،بخصوص خانواده گرانقدر کاشانی تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای ایشان رحمت الهی و برای عموم بازماندگان، صبر و سلامتی مسئلت دارد.
روانش شاد و یادش گرامی و جاودان.»

 

اللهیار عطابخشی مجری و از آشنایان نزدیک نادرکاشانی بیان کرد: نادرکاشانی سکته کرد، مدتی بستری در بیمارستان بستری شد و دیروز یکشنبه چهارم دی در بیمارستان شریعتی بر اثر سکته مغزی درگذشت.

او درباره آخرین کارهای این تهیه‌کننده نیز عنوان کرد: او حدود پنچ، شش سالی کار نمی‌کرد اما از آخرین کارهایش می‌توان به مسابقه استعدادیابی «آقای گزارشگر» اشاره کرد.

عطابخشی در ادامه درباره مهمترین آثار این تهیه‌کننده یادآور شد: او در تهیه و تولید سریال‌هایی همچون «زیر آسمان شهر»، «کوچه اقاقیا» و برنامه‌های «شب‌های تابستان» و «شب‌های زمستان» نقش‌های داشته است. با این حال بخشی از هنرمندان طنز و حتی مجریان را به تلویزیون معرفی کرد. او همچنین احسان علیخانی را که در برنامه‌ها گزارشگری می‌کرد برای اولین بار در دهه ۸۰ به برنامه صبحگاهی «صبح آمد» آورد.

او درباره تشییع این تهیه‌کننده گفت: پنجشنبه صبح هشتم دی ماه تشییع پیکر این تهیه کننده در قطعه هنرمندان انجام خواهد شد.

https://didhonar.ir/?p=5662