به گزارش پلاتو هنر، هوش مصنوعی در گذشته کلمه خیلی محبوبی در میان کسبوکارهای هالیوودی نبود اما تحقیقات نشان میدهد که مقاومت افراد در برابر این فناوری کمتر شده است و متخصصان و هنرمندان بیشتری به دنبال استفاده از آن هستند.
آژانس «UTA» که در زمینه استعدادیابی فعالیت میکند، پژوهشی از اواسط ماه می 2024 آغاز کرد تا متوجه تمایل هنرمندان و متخصصانِ حوزه سرگرمی و مارکتینگ به استفاده از هوش مصنوعی شود.
این آژانس با 293 نفر فعال در حوزه مارکتنیگ و 209 نفر فعال در حوزه سرگرمی مصاحبه کرد و طبق پاسخهای این افراد، به طور کلی، 73% از افراد این دو حوزه معتقد بودند که فناوری هوش مصنوعی به ارتقا محتوا کمک خواهد کرد و 75% کسانی هم که از هوش مصنوعی استفاده میکردند، اظهار داشتند که این فناوری باعث شده است تا کیفیت کارشان افزایش پیدا کند.
76 درصد گروهی که در صنعت سرگرمی فعال بودند، عنوان کردند که هوش مصنوعی امکانات بیشتری در اختیار آنها قرار میدهد.
براساس گزارش نشریه ایندیوایر، جو کِسلِر یکی از سران این آژانس مطرح کرد: «ظهور فناوری جدید همیشه با ترس و تردید همراه بوده است. نقاشان نگران بودند که مبادا عکاسی جایگزین آنها شود و به همین ترتیب، فیلم با تئاتر، و تلوزیون با سینما. اما شکلهای جدید هنر زاده شدند. خلاقیت انسانها همیشه یک راهی پیدا کرده است و این پژوهش نشان میدهد که هنرمندان عصر حاضر هم دارند سنت قدیمی استفاده از فناوری به نفع خودشان را ادامه میدهند.»
بیشتر بخوانید: