پلاتوهنر

فیلم‌های هوش مصنوعی «سورا» به جشنواره فیلم ترابیکا می‌روند

به گزارش پلاتو هنر، اولین فیلم‌ کوتاه‌های ساخته شده با هوش مصنوعی «سورا»، در جشنواره فیلم ترابیکا به نمایش درخواهند آمد. 15 فوریه 2024 برابر با 26 بهمن 1402 بود که شرکت OpenAI از هوش مصنوعی «Sora» رونمایی کرد. این

به گزارش پلاتو هنر، اولین فیلم‌ کوتاه‌های ساخته شده با هوش مصنوعی «سورا»، در جشنواره فیلم ترابیکا به نمایش درخواهند آمد.

15 فوریه 2024 برابر با 26 بهمن 1402 بود که شرکت OpenAI از هوش مصنوعی «Sora» رونمایی کرد. این مدل تبدیل متن به ویدیو می‌تواند ویدیوهای کوتاه 60 ثانیه‌ای تولید کند که به دلیل واقع‌نمایی و جزئیات زیاد ویدیوهایش پس از رونمایی به سرعت مورد توجه قرار گرفت. این هوش مصنوعی هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است و تنها تعداد محدودی از فیلمسازان به این هوش مصنوعی دسترسی دارند.

براساس نشریه ایندی‌وایر، جشنواره ترابیکا که سالانه در شهر نیویورک برگزار می‌شود، اعلام کرده است که قصد دارد امسال از 5 فیلم کوتاه که با هوش مصنوعی «سورا» ساخته شده‌اند، میزبانی کند؛ این اولین باری است که فیلم‌های ساخته شده با «سورا» به یک جشنواره راه پیدا می‌کنند.

رابرت دنیرو و جین رزنتال در سال 2001، جشنواره فیلم ترابیکا را بنیان‌گذاری کردند. این جشنواره از 16 خرداد آغاز شده است و قرار است تا 27 خرداد به کار خود ادامه دهد.

هوش مصنوعی «سورا» هنوز در دسترس عموم مردم قرار نگرفته است اما فیلمسازانی که به آن دسترسی دارند، شروع به هنرنمایی و ساخت فیلم با کمک این ابزار کرده‌اند. پیش از این، پال تریلو موزیک ویدویی با کمک «سورا» ساخته بود که خبر آن را می‌توانید این‌جا بخوانید.

چند وقت پیش هم نشریه ایندی‌وایر، طی گزارشی اعلام کرد که فیلمسازان به‌زودی خواهند توانست در داخل خود نرم‌افزار پریمیر پرو به به هوش مصنوعی «سوار» دسترسی داشته باشند.

برای آشنایی بیشتر با هوش مصنوعی «سورا»، این گزارش را بخوانید.

https://didhonar.ir/?p=53831