پلاتوهنر

جشنواره انیمیشن انسی 2024 به استقبال هوش مصنوعی می‌رود

به گزارش پلاتو هنر، جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی که از امروز کار خود را آغاز می‌کند، میزبان چهار انیمیشن خواهد بود که در ساخت آن‌ها از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند. مارسل جین، مدیر هنری این جشنواره طی بیانه‌ای عنوان

به گزارش پلاتو هنر، جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی که از امروز کار خود را آغاز می‌کند، میزبان چهار انیمیشن خواهد بود که در ساخت آن‌ها از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.

مارسل جین، مدیر هنری این جشنواره طی بیانه‌ای عنوان کرد که امسال تعداد بی‌شماری انیمیشن که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خلق شده بودند، به جشنواره ارسال شدند که از این بین، 4 انیمیشن انتخاب و به جشنواره راه پیدا کردند.

اسامی این انیمیشن‌ها به شرح زیر است:

«Who Said Death Is Beautiful»/ ریو ناکاجیما

«Data Flesh»/ فلیپ الگوئتا

«Glass House»/ بوریس لب

«The Great Tree Piece»/ کلادیا لارچر

جشنواره انیمیشن انسی
تصویری از انیمیشن «چه کسی گفته که مرگ زیبا است؟»

حضور انیمیشن «چه کسی گفته که مرگ زیباست؟» در این جشنواره  کمی مناقشه برانگیز است زیرا در ساخت آن از هوش مصنوعی «Stable Diffusion» استفاده کرده‌اند و شرکت تولیدکننده این ابزار به دلیل نقض قوانین کپی‌رایت، شاکیان زیادی در مراجع قانونی دارد.

جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی هر ساله در شهر انسی فرانسه برگزار می‌شود و میزبان فیلم‌های پویانمایی از سرتاسر جهان است. این جشنواره از امروز کار خود را آغاز کرده و تا 15 ژوئن برابر با 26 خردادماه ادامه خواهد داشت.

این جشنواره سال 1960 متولد شد و در ابتدا به صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما از سال 1998، تبدیل به جشنواره‌ای سالانه شد.

امسال هم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران قرار است میزبان آثار هوش مصنوعی و واقعیت مجازی باشد. پیش از این هم جشنواره کن 2024، با راه اندازی بخش جدید به اسم «بخش رقابتی آثار قراگیر»، میزبان آثار فناوری‌های نوظهوری مانند واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی بود که فیلم کوتاه «سیاه‌پوست»، جایزه این بخش را با خود به خانه برد.

https://didhonar.ir/?p=53811