پلاتوهنر

نمایشگاه «دارواش» تضادی بین تیرگی و رنگ

به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه انفرادی «دارواش» شامل آثاری از مریم نمین با درونمایه‌ای از تضاد شادی و غم در بین انسان‌ها از تاریخ 4 خرداد افتتاح شد و تا تاریخ 13 خرداد به میزبانی گالری بینش همراه مخاطبان خود

به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه انفرادی «دارواش» شامل آثاری از مریم نمین با درونمایه‌ای از تضاد شادی و غم در بین انسان‌ها از تاریخ 4 خرداد افتتاح شد و تا تاریخ 13 خرداد به میزبانی گالری بینش همراه مخاطبان خود خواهد بود.

مریم نمین که در بیست‌وهفت سال فعالیت هنری خود در زمینه نقاشی و هنرهای تجسمی موفق به برگزاری بالغ‌بر بیست نمایشگاه انفرادی و گروهی و شرکت در جشنواره‌های مختلف تجسمی شده است، این‌بار با نمایشگاه انفرادی «دارواش» تضاد بین شادی و غم را برای مخاطبان هنر روایت می‌کند.

این هنرمند درباره ایده آثار این نمایشگاه می‌گوید: «دارواش» برای من از حدود سه سال قبل و در زمان مسافرتی که به جنگل‌های هیرکانی مازندران جرقه خورد. در آن سفر من با گیاهی نیمه‌انگلی به نام دارواش آشنا شدم و فهمیدم که این گیاه در بین درختان این منطقه رشد می‌کند و تنها در فصل‌های پاییز و زمستان و در زمان ریزش برگ‌های درختان این جنگل می‌توان آن‌ها را روایت کرد.

او ادامه می‌دهد: من در 2 مجموعه قبلی خود و همچنین این نمایشگاه به موضوع کودکان پرداختم که حال، آن کودکی که در آثار و نمایشگاه‌های پیشین من حضور داشت اکنون بزرگ شده است، اما با اینکه من در کارهایم از رنگ‌های شاد و نماد گل و مرغ استفاده می‌کنم اما غم و ناراحتی در این کودک به وضوح دیده می‌شود.

مریم نمین درباره تضاد بین شادی و غم در کارهای خود می‌افزاید: دلیل این امر تجربه هم زیستی من با فرزند خواهرم از کودکی تا به امروز بود. من در طی این سال‌ها مدام در حال مقایسه این کودک با دوران بچگی خودم بودم و متوجه شدم با اینکه امروزه و کودکان نسل جدید امکان رفاه و سرگرمی بیشتری را در اختیار دارند، اما باز هیچ اثری از شادی و نشاط را نمی‌توان در آن‌ها پیدا کرد.

او در پایان با اشاره به نمادها و اشکال به کار رفته در آثار خود می‎‌گوید: حتی گل و مرغی که در آثار من به کار رفته است با آنکه در بین آثار هنرمندان قدیم ایران دیده می‌شود متفاوت‌تر به چشم می‌آید. این برای من نماد از دست رفتن اون شادی دوران قدیم و ظهور غم و اندوه نسل جدید را دارد. حتی استفاده از کلاژ بطری پلاستیکی برای نماد گل در کارهای من، می‌خواهد بازیافت این حال و احوال را به عنوان تنها راه نجات معرفی کند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا روز یکشنبه 13 خرداد بین ساعات 16 الی 20 به گالری بینش واقع در خیابان ولیعصر، پایین تر از پل پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ مراجعه کنند.

https://didhonar.ir/?p=52943