پلاتوهنر

تئاتر از رسالت خود فاصله گرفته است

به گزارش پلاتو هنر، حسین مسافر آستانه، بازیگر و کارگردان تئاتر که در اسفندماه سال گذشته با نمایش «رستاخیز عشق» در پردیس تئاترشهرزاد روی صحنه داشت تئاتر را نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و پشتیبانی دانست. این هنرمند در گفت‌وگو با

به گزارش پلاتو هنر، حسین مسافر آستانه، بازیگر و کارگردان تئاتر که در اسفندماه سال گذشته با نمایش «رستاخیز عشق» در پردیس تئاترشهرزاد روی صحنه داشت تئاتر را نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و پشتیبانی دانست.

این هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار پلاتو هنر گفت: متاسفانه تئاتر آرام آرام به سمت بیراهه‌ای رفته است که برگرداندن آن به جایگاه و رسالت اصلی خودش نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و پشتیبانی و هم‌دلی است.

او ادامه داد: رسالت تئاتر چیزی نیست که در حال حاضر در حال انجام است. تئاتر باید در جهت ارتقا اندیشه، شعور و تربیت اجتماعی و فرهیختگی باشد.

این هنرمند افزود: تئاتر باید بتواند جامعه را متحول کند و تغییر دهد و آن را به سمت آگاهی پیش ببرد اما نمایش‌هایی که الان در حال اجرا هستند فقط صرف سرگرمی روی صحنه اجرا می‌شوند و کمتر آثار تئاتری را می‌بینیم که رسالت اصلی تئاتر را انجام دهند. برای جلوگیری از این موضوع وزارتخانه، دولت و شخص ریاست جمهوری باید حمایت و برنامه‌ریزی کنند. دوست داشتیم با زنده‌یاد رئیسی، رئیس جهمور شهید جلسه‌ای داشته باتشیم که متاسفانه این امکان میسر نشد. امیدوارم اهالی تئاتر بتوانند جلساتی با رییس‌جمهور آینده تا شاید بخشی از این مشکلاتی که گریبانگیر تئاتر است حل شود.

حسین مسافرآستانه در آخر عنوان کرد که برای فعالیت و اجرای نمایش در حال حاضر نه انگیزه‌ای و نه برنامه‌ای دارد تا در آینده چه پیش خواهد آمد.

https://didhonar.ir/?p=52678