پلاتوهنر

افتتاح نمایشگاه نقاشی‌ فاطمه یاوری در گالری گویه

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط عمومی گالری گویه، نمایشگاه «آهسته با بلوط» شامل 30 اثر از فاطمه یاوری روز چهارشنبه 9 خرداد در گالری گویه افتتاح خواهد شد. فاطمه یاوری ،دانش‌آموخته پژوهش هنر است و در دوران

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط عمومی گالری گویه، نمایشگاه «آهسته با بلوط» شامل 30 اثر از فاطمه یاوری روز چهارشنبه 9 خرداد در گالری گویه افتتاح خواهد شد.

فاطمه یاوری ،دانش‌آموخته پژوهش هنر است و در دوران دانشجویی اولین نمایشگاه خود را در شهر مونیخ، زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تهران برگزار کرد، پس از اتمام تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، ازدواج کرد و ساکن آلمان شد و دومین نمایشگاه نقاشی‌اش را در برلین برگزار کرد. در این زمان سبک جدیدی در نقاشی که متاثر از فضای مدرن اروپا و تلفیق با نقاشی ایرانی بود را شروع کرد و سومین نمایشگاه‌اش در شهر فرانکفورت برگزار شد که دو اثر از این نمایشگاه در کتاب نقاشان معاصر زن ایرانی چاپ شده است.

در متن بیانیه این نمایشگاه آمده است: «مهاجرت تاثیری بر سبک نقاش دارد که ناگزیر باید از آن سخن گفت. موضوع این نمایشگاه مستقیما با طبیعت و بلوط و قیاسی ناخوداگاهانه بین محیط زیست آلمان و ایران و همچنین نگاهی به مهاجرت با دو جغرافیا متفاوت و هدف مشترک گره خورده است! آنچه در خارج از ایران برای حفظ فرهنگ و هنرمان اتفاق می افتد،معمولا نامحسوس و ناگفته باقی می‌ماند.

من به عنوان یک نقاش زن مهاجر و کسی که نگاه به طبیعت و محیطی که در آن زندگی می‌کند، یعنی آلمان و بلوط‌های سرسبز و تازه و قامت افراشته آن در قیاس با بلوط‌هایی ناخوش الگن و در قیاس با کسی که از تهران به روستایی بسیار دور افتاده مهاجرت کرده بر خود دانستم تا نگاه‌ها را به مهاجرت چنین متفاوت و از سر عِرق و عشق ملی ببرم.»

نمایشگاه «آهسته با بلوط» روز چهارشنبه ۹ خرداد ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره سی‌ونه افتتاح می‌شود و تا ۲۱ خرداد بر پا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند روزانه از ساعت ۱۲ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

https://didhonar.ir/?p=52614