پلاتوهنر

فیلم‍های جشنواره فیلم کن مشخص شد

بزرگان سینمای جهان در جشنواره کن

به گزارش پلاتو هنر، هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن، در سالی که به نظر می‌رسد سال قدرتمند دیگری برای این جشنواره باشد، چندین فیلمساز برجسته از جمله فرانسیس فورد کاپولا با فیلم «مگالوپولیس» با بازی آدام درایور، جورج

به گزارش پلاتو هنر، هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن، در سالی که به نظر می‌رسد سال قدرتمند دیگری برای این جشنواره باشد، چندین فیلمساز برجسته از جمله فرانسیس فورد کاپولا با فیلم «مگالوپولیس» با بازی آدام درایور، جورج میلر با فیلم «فوریوسا» با بازی آنیا تیلور جوی را گرد هم می‌آورد.

همچنین در این دوره از رویداد از جورج لوکاس با نخل طلای افتخاری تجلیل خواهد شد. کوین کاستنر نیز با اولین قسمت از سه‌گانه وسترن خود «افق، یک سه گانه آمریکایی» حضور دارد.

برخی از فیلم‌های مطرحی که برای رقابت امسال آماده شده‌اند عبارتند از: «انواع مهربانی» از یورگوس لانتیموس با بازی اما استون و ویلیام دافو که بعد از موفقیت فیلم «بیچارگان» دوباره همبازی شده‌اند، فیلم «اوه کانادا» از پل شریدر با بازی ریچارد گر، بر اساس فیلمنامه ای از راسل بنکس فقید، ملودرام موزیکال «امیلیا پرز» از ژاک اودیارد با بازی زوئی سالدانا و سلنا گومز، «پارتنوپ» از پائولو سورنتینو با گری اولدمن، و «کفن‌ها» از دیوید کراننبرگ با بازی وینسنت کسل و دایان کروگر. همچنین کورالی فارگیت با فیلم «مواد»، فیلمی در ژانر ترسناک با بازی دمی مور و مارگارت کوالی از کمپانی یونیورسال پیکچرز، در این جشنواره حضور دارد.

یکی از فیلم‌هایی که بیشترین توجه را در این جشنواره به خود جلب کرده است فیلم «شاگرد» از علی عباسی است. فیلمی زندگینامه‌ای با بازی سباستین استن در نقش دونالد ترامپ که دوران او را به عنوان تاجر املاک و مستغلات بررسی می‌کند.

در بخش خارج از رقابت، فیلم «موج‌سفر» از لورکان فینیگان، کارگردان استرالیایی که نیکلاس کیج در نقش اصلی آن حضور دارد، به نمایش درمی‌آید.

فیلم‌های بین‌المللی که برای مسابقه کن در نظر گرفته شده‌اند عبارتند از: «متل مقصد» ساخته کریم عینوز، «گرفتار جزر و مد» از جیا ژانگ-که، «دختری با سوزن» اثر مگنوس فون هورن و «لیمونوف: تصنیف» اثر کریل سربرنیکوف.

جشنواره سال گذشته با دعوت از هفت کارگردان زن به مسابقات رسمی، رکوردی از نظر حضور زنان به ثبت رسانده بود که در نهایت هم جایزه نخل طلا در نهایت به جاستین تریت برای «آناتومی یک سقوط» اهدا شد، اما امسال تعداد بانوان شرکت کننده در مسابقات تنها چهار نفر هستند.

آندره آرنولد کارگردان انگلیسی نیز با  فیلم «پرنده» به جشنواره بازمی‌گردد. پایال کاپادیا کارگردان هندی سه سال پس از دریافت جایزه مستند جشنواره، از داستان «همه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» رونمایی خواهد کرد. آگاته رایدینگر که اهل جنوب فرانسه است، اولین فیلم خود «الماس وحشی» را ارائه می‌دهد، داستانی معاصر در مورد یک دختر جوان که از طریق یک شخصیت مجازی در رسانه های اجتماعی شکوفا می‌شود.

هالیوود به دلیل یک‌سری از مسائل از جمله اعتصابات بازیگران و نویسندگان در سال گذشته که باعث تاخیر در تولید محصولات شد و همچنین مشکلات اقتصادی، حضور کم‌رنگ‌تری نسبت به سال‌های گذشته دارد، اما با این وجود جشنواره امسال هیچ کمبودی از زرق و برق و ستارگان روی فرش قرمز نخواهد داشت.

همانطور که قبلاً اعلام شده بود، گرتا گرویگ، کارگردان فیلم «باربی» ریاست هیئت داوران را بر عهده خواهد داشت.
اسامی پذیرفته شدگان جشنواره توسط تیری فرمو، مدیر جشنواره فیلم کن و آیریس کنوبلوخ، رییس جشنواره فیلم کن، روز پنجشنبه در سالن تئاتر «UGC Normandie» در پاریس، جایی که روزنامه نگاران فرانسوی و بین المللی گرد هم آمدند، اعلام شد.

کنوبلوخ در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: «جشنواره اکنون فراتر از کاخ جشنواره‌ها و به پالم بیچ، مکانی واقع در طرف مقابل کروازت که در حال حاضر در حال بازسازی است، گسترش خواهد یافت.»

فرمو پیشنهاد داد که عناوین بیشتری نیز به این رقابت اضافه شود. او گفت: «ممکن است فیلم‌های دیگری را به جشنواره اضافه کنیم.» این در حالی است که انتظار می رفت دو فیلم دیگر در رقابت حضور داشته باشند. درام «امانوئل» از آدری دیوان با بازی مرلانت و نائومی واتس و «حقایق سخت» از مایک لی.

جشنواره فیلم کن با اکران فیلم کمدی سوررئال کوئنتین دوپیو با عنوان «پرده دوم» با بازی لی سیدوکس و وینسنت لیندون آغاز می شود. هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن از ۲۶ اردیبهشت تا ۵ خرداد برگزار می‌شود.

منبع: ورایتی

https://didhonar.ir/?p=46999