پلاتوهنر

کارگردان تایوانی «زندگینامه بروس لی» را خواهد ساخت

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، آنگ لی، کارگردان تایوانی در مصاحبه جدید خود از ساختن فیلم سینمایی زندگینامه‌ «بروس لی» خبر داد. بخشی از مصاحبه آنگ لی به شرح زیر است: آنگ لی نمی‌تواند باور کند که

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، آنگ لی، کارگردان تایوانی در مصاحبه جدید خود از ساختن فیلم سینمایی زندگینامه‌ «بروس لی» خبر داد.

بخشی از مصاحبه آنگ لی به شرح زیر است:

آنگ لی نمی‌تواند باور کند که ۴۰ سال از فارغ التحصیلی او از «مدرسه هنر تیش» در نیویورک می‌گذرد.

او با خنده در این باره می‌گوید: یادآوری نکن! از زمانی که در رشته تولید فیلم فارغ‌التحصیل شده‌ام، تغییر چندانی نکرده‌ام. چه ۴۰ سال، چه ۱۵ سال یا حتی ۲ ماه، حرفه من مانند ادامه مدرسه به نظر می‌رسد. دوست دارم فکر کنم همیشه در مدرسه فیلم هستم، پروژه‌های مختلف می‌سازم و چگونگی ساخت فیلم را بررسی می‌کنم. الان دنیا مدرسه من است.

این کارگردان با وجود اینکه تا به‌ امروز برای کارگردانی «کوهستان بروکبک» و «زندگی پی» برنده ۲ جایزه اسکار شده‌است، ادامه می‌دهد: ساختن فیلم‌ها آسان‌تر نشده است بلکه کار سخت‌تر می‌شود!

آنگ لی ابتدا از «مدرسه هنرهای ملی» که اکنون به عنوان «دانشگاه ملی هنر تایوان» شناخته می‌شود در کشور خود و سپس از دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپین فارغ‌التحصیل شد. او ابتدا تئاتر خوانده بود و فکر می‌کرد باید بازیگر شود، اما بعد به فیلمسازی روی آورد.

او  می‌افزاید: در آن زمان، تنها ۴ مدرسه در زمینه تولید فیلم و مطالعه سینما وجود داشت: کلمبیا، نیویورک، UCLA و USC که برای همه آنها درخواست دادم و درنهایت تیش را انتخاب کردم.

اسپایک لی اولین کسی بود که آنگ لی در اتاق تجهیزات مدرسه دانشگاه با او ملاقات کرد که بعدها به عنوان یکی از اعضای گروه سازنده فیلم پایان‌نامه لی با عنوان «آرایشگاه مطالعاتی جو: ما سرها را بریدیم» با او همکاری کرد. لی از همان ابتدا استعداد همکاری با بازیگران را داشت که شاید دلیلش آرزوهای اولیه‌اش برای بازیگر شدن بود.

آنگ لی خاطرنشان می‌کند: برای من، کار با بازیگران آسان بود. می‌توانستم احساس آن‌ها را درک کنم و با آن‌ها به همان زبان صحبت کنم. زمان زیادی طول کشید تا مهارت‌های بصری را به دست بیاورم، اما کارگردانی بازیگران برایم طبیعی بود.

این کارگردان پیش از کسب اولین نامزدی اسکار خود، کارگردانی چندین فیلم سینمایی نظیر «عقل و احساس» و «کوهستان بروکبک» را انجام داده بود. همچنین قدرت خوبی برای کشف استعدادهای جدید دارد و با فیلم «توفان یخ» در سال ۱۹۹۷ از بازیگران جوانی چون توبی مگوایر، الیجا وود و کیتی هلمز بهره گرفته بود.

او قدر کار کردن با مدیران بزرگ بازیگری را نیز می‌داند و به‌ویژه از اوی کافمن برای اکتشاف جوانان در «توفان یخ» و «زندگی پی» یاد می‌کند. اما او همچنین باور دارد، می‌تواند با بازیگران در یک مجموعه ارتباط برقرار کند.

لی تاکید می‌کند: گاهی اوقات به جای این که به آنها جهت بدهم، از آنها سوال می‌کنم. این روش به آنها انگیزه می‌دهد تا فکر کنند و شخصیت خود را شکل دهند. به این گونه آنها می‌درخشند.

اما لی به یقین متوجه جنبه‌های بصری و فنی هم است و از این بابت توجه زیادی را به خود جلب کرده است. او اغلب مرزها را جابه‌جا می‌کند و فن‌آوری جدید را در آثارش به کار می‌گیرد. او برای «زندگی پی» با هنرمندان جلوه‌های بصری کار کرد تا حیواناتی را که توسط CGI به شکلی واقع‌گرایانه خلق شده بودند را ارائه و فیلمش را سه‌بعدی نمایش دهد.

اکنون این کارگردان امیدوار است در مرحله بعدی بتواند فیلم سینمایی بروس لی را بسازد؛ فیلمی که بیوه رزمی کار و دخترش سال‌ها پیش پیشنهادش را برای فیلمساز آورده بودند.

او یادآور شد: سال‌ها صرف این شد تا به راهی فکر کنم تا به آن متصل شوم.

این کارگردان با وجود اینکه، شباهت‌هایی بین خود و بروس‌لی پیدا کرده است، گفت: از نظر شخصیت، متفاوت‌تر از من به بروس لی پیدا نمی‌‍شود، اما جنبه‌هایی وجود دارد که با آنها ارتباط دارم. او مشکلات هویتی داشت. او در آرزوی تعلق داشتن، یافتن جای خود بود. من این را واقعا درک می‌کنم.

برنامه آنگ لی برای ساخت این فیلم سینمایی بازی پسرش میسون لی، بازیگر سینما در نقش بروس‌لی است.

آنگ لی به زودی به مدرسه بازخواهد گشت تا در مراسم جشن «تیش» ۲۰۲۴ که ۸ آوریل برگزار می‌شود، تجلیل شود. این جایزه توسط ژان تسین تهیه‌کننده و تدوین‌کننده نامزد جایزه اسکار و امی که در بخش صدابرداری «ببر خیزان، اژدهای پنهان» لی با او کار ‌کرد، به او اهدا خواهد شد.

https://didhonar.ir/?p=46127