پلاتوهنر

نوستالژی‌های ارکستر ملی ایران اجرا می‌شود

به گزارش پلاتو هنر، ارکستر ملی ایران به رهبری مازیار ظهیرالدینی در روزهای پایانی آخر سال جاری در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. بر اساس این گزارش، ارکستر ملی ایران به رهبری مازیار ظهیرالدین، به عنوان رهبر مهمان 24 اسفند

به گزارش پلاتو هنر، ارکستر ملی ایران به رهبری مازیار ظهیرالدینی در روزهای پایانی آخر سال جاری در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

بر اساس این گزارش، ارکستر ملی ایران به رهبری مازیار ظهیرالدین، به عنوان رهبر مهمان 24 اسفند ماه 1402 ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت از ارکستر ملی ایران آثار دیور تیمنتو احمد پژمان و نوستالژی‌های مهران روحانی به اجرا درمی‌آید.

«دیوِرتیمِنتو» (Divertimento)، قطعه‌ای است که در ۴ موومان با عناوین سوران، هنگام، شوش و خوارزم؛ با نگاهی آزاد به فرم و البته با تکیه بر الگوهای ریتمیک و ملودیک موسیقی اقوام و نواحی و ردیف ساخته شده؛ این اثر در سال ۱۳۸۷ آفریده شده است.

«نوستالژیا» (دلتنگیها) نیز قطعه‌ای است در سه موومان، موومان اول (قرمز) و رَنگِ عشق است و بر اساس تِمِ مشهور الهه ناز اثر استاد اکبر محسنی نوشته شده است. موومان دوم (رنگ سِفید) بر اساس تم مشهور سنگ خارا (دشتی) از استاد علی تجویدی پرداخته شده و موومان نهایی (رنگ سبز پرچم) بر اساس تِمِ مشهور بهار دلنشین اثر روح الله خالقی ساخته شده است.

قابل ذکر است، بلیت‌های این کنسرت با قیمت 180 الی 490 هزار تومان در سایت ایران کنسرت به فروش می‌رسد.

سمیرا اسدیان

بیشتر بخوانید:

کنسرت «فلوت سحرآمیز» به اجرا می‌رسد

https://didhonar.ir/?p=44312