پلاتوهنر

پایتخت هزار رنگ

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: بیش از یکصد دیوارنگاره‌ با مضامین فرهنگی، هنری، ملی و مذهبی طی یک سال گذشته در فضاهای شهری پایتخت اجرا شده است. به گزارش پلاتو هنر به نقل از اداره ارتباطات و امور

 مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: بیش از یکصد دیوارنگاره‌ با مضامین فرهنگی، هنری، ملی و مذهبی طی یک سال گذشته در فضاهای شهری پایتخت اجرا شده است.

به گزارش پلاتو هنر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، رضا صیادی اظهارداشت: در یک سال گذشته دیوارنگارهای متعددی با مضامین فرهنگی، هنری، ملی و مذهبی توسط این سازمان بر جداره‌ها و دیواره‌های فضای شهری تهران نقش بسته است.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از یکصد دیوارنگاری اجرا شده است، افزود: در این‌ میان آثار متعددی از پیشگامان هنر انقلاب، پیشگامان هنر معاصر و چندین اثر خوشنویسی و نگارگری از استادان پیشین تا معاصران وجود دارد که برخی اجرا شده و تعدادی نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

صیادی بیان کرد: موضوع‌های فرهنگی و یادمانی دیگری نظیر صلوات، یادمان شهدای هشت‌ سال دفاع مقدس، یادمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان مدافع حرم، یادمان شهدای آتش‌نشان، یادمان جهان‌ پهلوان تختی، یادمان شهدای نیروی دریایی، صلح آبادی است و چندین اثر دیگر که به مناسبت‌های مختلف در سطح مناطق ۲۲گانه اجرا و رونمایی شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اظهارداشت: همچنین به مناسبت آغاز سال تحصیلی، دیوارنگاری بیش از ۷۰ مدرسه با بهره‌گیری از طرح‌های منتخب فراخوان «نقش مهر» توسط هنرمندان بر جداره مدارس سطح شهر اجرا شده است.

https://didhonar.ir/?p=4331