پلاتوهنر

عکاس ایرانی منتخب جشنواره عکس آساهی ژاپن شد

به گزارش پلاتو هنر، نازلی عباسی با تک عکسی از مجموعه عکس «برای زنی که نمی‌شناسم» منتخب جشنواره عکس آساهی ژاپن شد. این عکس از ایران از سوی هیات داوران و در میان ۶۶ کشور شرکت کننده شایشته تقدیر شناخته

به گزارش پلاتو هنر، نازلی عباسی با تک عکسی از مجموعه عکس «برای زنی که نمی‌شناسم» منتخب جشنواره عکس آساهی ژاپن شد.

این عکس از ایران از سوی هیات داوران و در میان ۶۶ کشور شرکت کننده شایشته تقدیر شناخته شد.

موسسه انتشاراتی آساهی شیمبون به همراه اتحادیه‌ انجمن‌های عکاسی ژاپن برگزارکنندگان این رویداد رقابتی عکاسی هستند که هر سال به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. نخستین دوره‌ این مسابقه بین‌المللی که شرکت تمام عکاسان جهان در آن آزاد و رایگان است، در سال ۱۹۲۷ با حضور ۱۵ کشور برگزار شد، ولی مدتی در سال‌های وقوع جنگ جهانی دوم برگزاری آن به حالت تعلیق در آمد و پس از چند سال وقفه دوباره از سال ۱۹۵۰ به طور مرتب هر سال برگزار شده است.

این مسابقه هر سال از بین آثار رسیده سه جایزه‌ ویژه به عکاسان ژاپنی و سه جایزه‌ ویژه‌ دیگر هم به سه عکاس غیرژاپنی اهدا می‌کند.

نازلی عباسی متولد 1356 در آبادان است و کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشکده هنر و معماری تهران دارد. او منتخب سیزدهمین بی‌ینال عکس ایران (1393) است و تألیف کتابی پژوهشی در باره عکاسی جنگ در کارنامه‌اش دیده می‌شود. او در کنار شرکت در نمایشگاه‌های گروهی، کیوریتور چند نمایشگاه گروهی عکس نیز بوده است. آخرین نمایشگاه این عکاس با عنوان «برای زنی که نمی‌شناسم» دی ماه 1402 در گالری شیدایی برگزار شد.

https://didhonar.ir/?p=42779