پلاتوهنر

غلامرضا پودینه اگر چهره بود وزیر از او عذرخواهی می‌کرد

به گزارش پلاتو هنر، روز گذشته 17 بهمن ماه و در ششمین روز از جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «نپتون» به کارگردانی محمد ابراهیم غفاریان، نویسندگی مرجان ساداتی و تهیه کنندگی سیاوش امین پور به نمایش درآمد.

پس از نمایش فیلم نیز نشست رسانه ای این فیلم با حضور عوامل برگزار شد. در یکی از بخش های این نشست امین میری بازیگر این فیلم سینمایی صحبت هایی مطرح کرد.

امین میری گفت: من همیشه سعی میکنم نقش های متفاوتی بازی کنم و حرف این فیلم این است که زمانی که توان بچه دار شدن نداریم نباید آنها را وارد این دنیا کنیم و این فیلم راجع به انسانیت سخن می گوید و در ادامه فیلم می بینیم تمام کسانی که انسان تر هستند، بیکار می‌شوند.

میری ادامه داد: من امروز فقط به احترام گروه آمدم و فقط به این دلیل که فیلم ما کاملا مستقل است آمدم. من امروز از بهشت زهرا آمدم و در این هفته دو نفر از عزیزانم را از دست دادم. یکی از آنان استادم غلامرضا پودینه بود. ایشان در فروردین ۱۴۰۱ در نمایش آقای هادی مرزبان سقوط کرد و بعد از آن زمین گیر شد و جز در چند روز اول نه آقای مرزبان و نه هیچکدام از ارشاد به او سر نزدند. پزشک قانونی حقش را خورد و پس از مدتی سرطان گرفت و مرد. او بازیگر پرکاری بود. این آن چیزی است که در هنر و تیاتر و سینمای ما وجود ندارد. ناعادلانه ترین و غیرانسانی ترین رفتارها میشود تا اثری هنری درباره انسانیت ساخته شود. این باعث تناقض می شود و باعث می‌شود سینمای ما به اینجا برسد. شاید اگر غلامرضا پودینه چهره بود وزیر از او عذرخواهی می کرد.

غلامرضا پودینه بازیگر پیشکسوت زاهدانی، 20 ماه پس از سقوط در بخش ماشینری سالن اصلی تئاتر شهر، به‌خاطر عوارض و صدمات ناشی از آن حادثه در بیمارستان بستری شد.

این هنرمند، 11 فروردین 1401، هنگام بازی در نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان، در پشت صحنه تئاتر شهر دچار سانحه شدید شد و از ناحیه پا و کمر، آسیب دید.

https://didhonar.ir/?p=42492