پلاتوهنر

گالری‌گردی در ایام جشنواره‌های فجر

به گزارش پلاتو هنر، با شروع یک هفته دیگر طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه ۱۳ بهمن ماه چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

پلاتو هنر در این هفته به چند نمایشگاه هنرهای تجسمی سر زده و با هنرمندان گفتگویی خواهد داشت. در این رابطه با ما همراه باشد و صحبت‌های هنرمندان را درباره آثارشان مطالعه کنید.

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با برپایی نمایشگاه‌های «مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران»؛ منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و «آینه در آینه ۳» (پوسترهای مقطع انقلاب اسلامی و پس از آن) آثار گنجینه حوزه هنری انقلاب اسلامی در مجموع شامل ۱۳۵ اثر از ۱۲۵ هنرمند در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز به کار کرد و تا ۳۰ بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۸ در این موزه میزبان علاقه‌مندان است.

«طوبای زرین» فجر افتتاح شد

نمایشگاه بخش‌های رقابتی(طوبای زرین) و بازار هنر این جشنواره نیز با ۸۵۴ اثر از ۶۰۶ هنرمند در مجموعه نگارخانه‌های موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا تا ۳۰ بهمن ساعت ۱۰ تا ۲۰ (جمعه‌ها و ۲۲ بهمن ساعت ۱۵ تا ۲۰) برپاست.

نمایشگاه گروهی آبرنگ با عنوان «به رنگ آب» با آثار هنرمندانی همچون بیوک احمری، علی گلستانه، احمد اسفندیاری، علی اکبر صادقی، شهرزاد زمهریری، هما غفارزاده و ابراهیم فرجی، ۱۳ تا ۲۷ بهمن در گالری جاوید به نشانی میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک برپاست.

نمایشگاه آثار نقاشی فاطمه ژاله با عنوان «سرزمین تروماهای پلاستیکی» تا ۲۷ بهمن ماه در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار برپاست.

نمایشگاه انفرادی سعید خالقی با عنوان «دو سال هم‌جواری با کوه» تا ۲۴ بهمن در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک ادامه دارد.

نمایشگاه انفرادی آثار ژیلا رحیم‌دل با عنوان «گمشدگان» تا ۱۷ بهمن ماه در نگارخانه ابتدا به نشانی فرمانیه، خیابان مهدی‌زاده، شماره ۵۸ برپا است.

نمایشگاه گروهی مجسمه‌سازان با عنوان «فراتر از دو بعد» تا ۲۴ بهمن ماه در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از خیابان فرشته، روبروی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه آرت‌هال برپاست.

در این مجموعه ۳۰ مجسمه به انتخاب دنیا مشرفی از کامران شریف، روزبه نعمت شریف، رضا بانگیز، بیتا فیاضی، فرزانه حسینی، هومن بابایی زالد، محسن غلامی، میترا ارباب سلجوقی، نیلوفر موسوی، حامد رشتیان، محمدرضا یزدی، مهدی شیر احمدی، کوشا موسوی، سارا توانا، مهسا کریمی، عادل علاسوند، بهروز دارش، قدرت الله عاقلی، حسین شناور، محمدرضا خلجی، کیان وطن، افشین باقری، حسین آزادی، آزاده سپیدی، الهام هندویی و محمد مردی به نمایش درمی‌آید.

https://didhonar.ir/?p=42074