پلاتوهنر

بزرگ‌ترین آژانس هالیوودی چگونه با دیپ‌فیک‌ مبارزه می‌کند؟

به گزارش پلاتو هنر، سوءاستفاده از تصویر هنرمندان معروف با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی مانند دیپ‌فیک، سال‌ها است که به یک معضل تبدیل شده است. همین هفته گذشته بود که تیلور سوییفت خواننده پرطرفدار آمریکایی، قربانی دیپ‌فیک شد و

به گزارش پلاتو هنر، سوءاستفاده از تصویر هنرمندان معروف با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی مانند دیپ‌فیک، سال‌ها است که به یک معضل تبدیل شده است. همین هفته گذشته بود که تیلور سوییفت خواننده پرطرفدار آمریکایی، قربانی دیپ‌فیک شد و تصاویر جعلی مستهجن او دست‌به‌دست در شبکه‌های اجتماعی چرخید.

نشریه نیویورک تایمز به تازگی خبر از همکاری WME یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های سرگرمی و رسانه با شرکت فناوری Vermillio برای حل این مشکل را داد.

شرکت Vermillio پلتفرمی به نام «ردیابی هویت» (Trace ID) ساخته که با استفاده از هوش مصنوعی، از مالکیت معنوی و تصاویر مشتریان آژانس WME در برابر دزدیده شدن، مراقبت می‌کند. همچنین، این دو شرکت به دنبال روشی هستند تا مشتریان‌شان بتوانند با کمک این فناوری، از تصاویر دیجیتالی خودشان کسب درآمد کنند.

آژانس WME بزرگ‌ترین دغدغه‌ خود را محافظت از مشتریانش خواند.

حالا مشتریان آژانس WME می‌توانند داده‌های دیجیتالی هویتشان را به Vermillio بدهند تا آنها را در بلاک‌چین‌اش ثبت و محافظت کند. شرکت Vermillio اعلام کرد که از این طریق می‌تواند تصاویری که به صورت آنلاین در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست می‌شوند را پیگیری کند و به مالک آنها اطلاع دهد. سپس، مالک تصاویر تصمیم می‌گیرد که یا عکس‌ها حذف شوند و یا در قبال استفاده شدن از آنها، مبلغی دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

https://didhonar.ir/?p=41796