پلاتوهنر

پیش‌بینی نهایی گلدن گلوب/ «باربنهایمر» بیشترین جوایز را از آن خود می‌کند؟

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، پیش‌بینی برنده بهترین فیلم در اسکار شبیه پیش‌بینی طوفانی است که به زمین نزدیک می‌شود، با هرگونه تغییر در مسیر آن احتمالاً مقصد آن را تغییر می‌دهد. با توجه به اینکه این

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، پیش‌بینی برنده بهترین فیلم در اسکار شبیه پیش‌بینی طوفانی است که به زمین نزدیک می‌شود، با هرگونه تغییر در مسیر آن احتمالاً مقصد آن را تغییر می‌دهد. با توجه به اینکه این گروه از یک شبکه جدید (CBS)، یک میزبان آزمایش نشده (جو کوی) و 300 عضو رای دهنده در سراسر جهان استقبال می کند، مراسم 7 ژانویه می تواند یکی از غافلگیرکننده ترین مراسم در تاریخچه آن باشد.

گلدن گلوب ممکن است با اهدای جایزه به کمدی «باربی» گرتا گرویگ و بهترین فیلم درام ساخت بمب اتمی کریستوفر نولان در رشته های مربوطه، نبرد اسکار «باربنهایمر» را تقویت کند. اگرچه این گروه بهترین فیلم و نقش اصلی را بر اساس ژانر تقسیم می کنند، این دو فیلم پرفروش قرار است در سه مسابقه به مصاف هم بروند؛ کارگردان، فیلمنامه و بازیگر مکمل (رابرت داونی جونیور و رایان گاسلینگ). نولان آماده دریافت جوایز کارگردانی است، در حالی که «باربی» می‌تواند برای فیلمنامه و گاسلینگ جوایزی دریافت کند.

از سوی دیگر اگر از سوی مسئولان این جشنواره تصمیم گرفته شود که در راستای «باربنهایمر» فکر نکند، این می‌تواند به نفع دو رقیب باشد؛ فیلم جنایی «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی و شورش علمی تخیلی «بیچارگان» یورگوس لانتیموس.

در همین حال، در مسابقات اصلی بازیگری بردلی کوپر برای «مایسترو» و کری مولیگان نیز برای همین فیلم از شانس بالایی برخوردار هستند. اما در بین تمام نام ها دو بازیگر از شانس بسیار بیشتری برخوردار هستند: کیلین مورفی برای «اوپنهایمر» و لیلی گلادستون برای «قاتلان ماه کامل».

در مورد دسته جدیدی که برای باکس آفیس و دستاوردهای سینمایی شکل گرفته است، انتظار می رفت تا «باربی» و «اوپنهایمر» در این مسیر هم موفق باشند اما این دو می توانند برای موفقیت در باکس آفیس به تیلور سویفت ببازند. فیلم کنسرت بسیار موفق «تیلور سویفت: تور دوره‌ها» (که واجد شرایط اسکار نیست) ممکن است ناراحت‌کننده باشد و سویفتی‌ها را در سراسر جهان شاد کند.

در «داستان آمریکایی» و «دارندگان»، به ترتیب، جفری رایت و پل جیاماتی، مربیانی را به تصویر می‌کشند که مشتاق نویسنده شدن هستند و در «باربی» و «بیچارگان»، مارگو رابی و اما استون نقش زنانی را بازی می‌کنند که هم خودآگاه و هم از دنیای بیرون آگاه می‌شوند. چه کسی در میان اینها به حساسیت رأی دهندگان گلوب توجه می کند؟ انتظار می رود که در این بین پل جیاماتی و اما استون یک مجسمه طلا را به مجموعه خود اضافه می کنند.

 

بیشتر بخوانید:

«باربی» فیلم‌ها و همه شغل‌های ما را نجات داد

https://didhonar.ir/?p=39415