پلاتوهنر

با صدای جیمز استوارت به خواب بروید

به گزارش پلاتو هنر، جیمز استوارت ستاره سینمای دهه 50 هالیوود بعد از مرگش هم داستان می‌خواند! جیمز استوارت بازیگری آمریکایی بود که در سال 1997 و در سن 89 سالگی درگذشت. استوارت از بازیگران مورد علاقه آلفرد هیچکاک بود

به گزارش پلاتو هنر، جیمز استوارت ستاره سینمای دهه 50 هالیوود بعد از مرگش هم داستان می‌خواند!

جیمز استوارت بازیگری آمریکایی بود که در سال 1997 و در سن 89 سالگی درگذشت. استوارت از بازیگران مورد علاقه آلفرد هیچکاک بود و در فیلم‌های «سرگیجه»، «پنجره عقبی»، «طناب» و «مردی که زیاد می‌دانستِ» هیچکاک نقش آفرینی کرده بود.

حالا به لطف هوش مصنوعی می‌توانید قبل از خواب به داستان‌های صوتی جیمز استوارت گوش دهید. «آرامش»(Calm) اپلیکیشنی برای خواب و مراقبه است که با استفاده از هوش مصنوعی صدای استوارت را برای داستان خواندن بازسازی کرده است.

به گزارش نشریه ورایتی، خانواده استوارت موافقت خودشان را با این کار اعلام کرده‌اند. کِلی هارکوت استوارت طی بیانیه‌ای مطرح کرد: «ما خوشحالیم از اینکه جدیدترین داستان قبل از خواب این اپلیکیشن با صدای پدرمان است. توانایی‌های این تکنولوژی متحیرکننده است. دیدن میراث پدر در این ایام تعطیلات به شیوه‌های جدیدی مانند کمک به مردم برای داشتن خوابی آرام و شیرین، برایمان شگفت‌انگیز است.»

صدای استوارت که با هوش مصنوعی بازسازی شده است، مقدمه داستان را اینگونه شروع می‌کند: سلام. من جیمز استوارت هستم ولی می‌توانید من را جیمی صدا کنید. امشب، می‌خوام داستانی برایتان تعریف کنم؛ داستانی دلگرم‌کننده از عشق، از دست دادن، امید و شادی اما بیشتر از همه، داستانی عالی برای به خواب رفتن.

جیمز استوارت در فیلم‌های «نمی‌توانی این را با خودت ببری»، «آقای اسمیت به واشنگتن می‌رورد» و «زندگی شگفت انگیز است» به کارگردانی فرانک کاپرا نقش آفرینی کرده بود. او برای فیلم «داستان فیلادلفیا» موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد شد و برای فیلم «زندگی شگفت‌انگیز است» نامزد دریافت جایزه از جشنواره فیلم اسکار شد. این بازیگر آمریکایی در فیلم‌های «وینچستر 73» و «مهمیز برهنه» به کارگردانی آنتونی مان نیز بازی کرده بود.

بیشتر بخوانید:

مستندسازان هالیوودی هم به جنگ هوش مصنوعی می‌روند؟

هوش مصنوعی یک بمب هیدروژنی است!

 

https://didhonar.ir/?p=37340