پلاتوهنر

برگزاری نمایشگاه از 21 تا 24 آذر

جزئیات دوره آنلاین حراج تهران اعلام شد

پلاتو هنر چندی پیش خبر از برگزاری اولین دوره آنلاین حراج تهران داده بود. در این راستا اعلام شد که نمایشگاه بازدید از آثار از سه‌شنبه 21 تا 24 آذر ماه در معرض تماشا قرار می‌گیرد. صفحه رسمی حراج تهران

پلاتو هنر چندی پیش خبر از برگزاری اولین دوره آنلاین حراج تهران داده بود. در این راستا اعلام شد که نمایشگاه بازدید از آثار از سه‌شنبه 21 تا 24 آذر ماه در معرض تماشا قرار می‌گیرد.

صفحه رسمی حراج تهران در فضای مجازی جزئیاتی از این دوره را اعلام کرد که بدین شرح است: «رواج تجارت الکترونیک فرصت‌های جدیدی را برای مبادلات آثار هنری فراهم آورده است. خرید آثار هنری به صورت آنلاین که در سال‌های اخیر بسیار مورد اقبال علاقمندان به هنر قرار گرفته، به تدریج سهم قابل توجهی از مارکت هنر را به خود اختصاص داده است. خانه‌های حراج بزرگ دنیا مانند کریستیز، ساتبیز، فلیپس و بونامز به‌ویژه از زمان شیوع پاندمی کرونا به طور فزاینده‌ای به سمت حراج‌های آنلاین روی آورده‌اند تا سهولت و مزیت‌هایی را برای مبادلات آثار هنری فراهم سازند. حراج تهران نیز از این پس تلاش بیشتر برای استفاده از راهکارهای مدرن در ارائه و فروش آثار بعمل خواهد آورد.

تفاوت حراج آنلاین و حضوری چیست؟

اما حراج آنلاین چگونه برگزار می‌شود و چه تفاوتی با حراج زنده دارد؟ حراج آنلاین تنها در نحوه شرکت در مزایده متفاوت است. آثار هنری در این نوع حراج، همانند حراج‌های زنده به مدت ۴ روز در معرض دید عموم قرار دارد و همگان می‌توانند آثار را از نزدیک مشاهده کنند. اما از لحظه نخست شروع نمایشگاه تا زمان پایان آن ثبت‌نام‌کنندگان امکان حضور در مزایده را خواهند داشت. بدین ترتیب فرصت به مراتب بیشتری برای تصمیم‌گیری در مورد خرید آثار و شرکت در مزایده را فراهم خواهد بود.

هجدهمین حراج تهران به ارائه آثار هنر معاصر و همچنین هنرمندان نوظهور در مارکت هنر ایران اختصاص دارد. این حراج برای نخستین بار همزمان با برپایی نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار می‌شود و چهره‌های جدید با آینده‌ای امیدبخش را به مارکت هنر ایران معرفی می‌کند که سهم عمده‌ای از آن را زنان هنرمند تشکیل می‌دهند. آثار هنرمندان نوظهور فرصت مطلوبی برای مجموعه‌داران و سرمایه‌گذاران بازار هنر ایران خواهد بود تا به گردآوری آثار بازیگران مهم در صحنه آتی هنر ایران مبادرت ورزند.»

 

 

https://didhonar.ir/?p=36735