پلاتوهنر

در گفتگوی پلاتو هنر با مریم کاظمی مطرح شد:

تئاتر کودک زندگی من را نجات داد

مریم کاظمی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون مهمان پلاتو هنر بود و با او ساعتی به گفتگو نشستیم.

مریم کاظمی در این جلسه درمورد تاثیر تئاتر و نحوه آشنایی خود با تئاتر کودک گفت: تئاتر کودک من را نجات داد و به من زندگی جدید بخشید. همه ما در زندگی به مرور با مفاهیم جدید آشنا می‌شویم، ما شعارهایی مثل «به کودکی برگرد» و «کودکی‌ات را از خاطر نبر» را می‌شناسیم.

او ادامه داد: زمانی که حالمان خوب نیست به روزهای خوب گذشته فکر می‌کنیم و حتی روانشناسان هم می‌گویند که گاهی بازگشت به کودکی می‌تواند کمک کننده باشد. من هم زمانی مثل همه فکر می‌کردم باید به یک آدم جدی تبدیل شوم تا در جامعه پذیرفتنی باشم. از یک جایی فهمیدم تمام چیزهای خوبی که می‌تواند در وجود آدم‌ها باشد و به آنها نشاط و زندگی بدهد مربوط به دوران کودکی آنها است.

این کارگردان خاطر نشان کرد: چرا شوق و اشتیاق آدم‌ها برای کودکی از بین می‌رود؟ اتفاقا من زمانی که کودک بودم، خلاقیت زیادی داشتم، شعر می‌گفتم، داستان می‌نوشتم و حتی وسایل بازی‌ام را خودم می‌ساختم.

او ادامه داد: تقریبا می‌توان گفت من تا 14 سالگی کودک بودم و دیر بالغ شدم اما از یک دوره‌ای بسیار مودب و جدی شدم و خودم را وارد جامعه بزرگسالی کردم. وقتی که خیلی اتفاقی وارد تئاتر کودک شدم جنبه‌های فراموش شده‌ام را به یاد آوردم. به همین خاطر است که می‌گویم تئاتر کودک من را نجات داده زیرا الان که به تئاتر بزرگسال نگاه می‌کنم نشاط و شادی و امید در نگاهم وجود دارد و می‌تواند به نقطه‌ای اشاره کند که برای آدم‌ها جذاب باشد.

ادامه این گفتگوی جذاب را تماشا کنید:

 

https://didhonar.ir/?p=35858