پلاتوهنر

جایزه عفو بین‌الملل مدفیلم ایتالیا برای «مرزهای بی پایان»

به گزارش پلاتو هنر، فیلم سینمایی «مرزهای بی پایان» به کارگردانی عباس امینی موفق به دریافت جایزه عفو بین‌الملل جشنواره مدفیلم ایتالیا شد. «مرز بی‌پایان» درباره احمد یک معلم تبعیدی است که در یک روستای فقیرنشین کوچک با قومیت بلوچ

به گزارش پلاتو هنر، فیلم سینمایی «مرزهای بی پایان» به کارگردانی عباس امینی موفق به دریافت جایزه عفو بین‌الملل جشنواره مدفیلم ایتالیا شد.

«مرز بی‌پایان» درباره احمد یک معلم تبعیدی است که در یک روستای فقیرنشین کوچک با قومیت بلوچ در امتداد مرز ایران با افغانستان زندگی می کند. او با خانواده ای از پناهندگان غیرقانونی هزاره آشنا می شود که از خطر فوری به قدرت رسیدن طالبان می گریزند. اندکی بعد احمد متوجه می شود که تعصبات بر همه زندگی آنها دیکته می‌شود و دیدگاه او در مورد درست و نادرست به شدت تغییر می کند. در این فیلم بازیگرانی چون پوریا رحیمی سام، مینو شریفی و حامد علی‌پور حضور دارند.

«مرز بی‌پایان» پیش‌تر برنده جایزه بخش «پرده بزرگ» جشنواره فیلم رتردام در کشور هلند، زردآلوی طلایی بهترین فیلم جشنواره ارمنستان، بهترین فیلم جشنواره تیرانا و جایزه ویژه هیئت داوران سی و هشتمین جشنواره اسنابروک آلمان شده بود.

https://didhonar.ir/?p=35455