پلاتوهنر

میثم مرادی در گفتگو با پلاتو هنر:

روایت یک قمارخانه در «لاری»

میثم مرادی کارگردان فیلم کوتاه «لاری» که در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد در گفتگو با پلاتو هنر درباره داستان این فیلم گفت: «لاری» داستان یک قمارخانه‌ را روایت می‌کند که شخصی به اسم نادر خروس حیاط

میثم مرادی کارگردان فیلم کوتاه «لاری» که در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد در گفتگو با پلاتو هنر درباره داستان این فیلم گفت: «لاری» داستان یک قمارخانه‌ را روایت می‌کند که شخصی به اسم نادر خروس حیاط محوطه را می‌گرداند و در وهله اول فکر می‌کنیم قمار روی خروس‌ها بسته شده است اما در ادامه داستان اتفاقی رخ می‌دهد که اصلا انتظارش را نداریم. این داستان واقعی است و بر اساس واقعیت ساخته شده است.

وی ادامه داد: تقریبا سه سال پیش در زمان کرونا به طور اتفاقی صفحه حوادث روزنامه‌ای را مطالعه می‌کردم که اتفاقی نظرم را جلب کرد‌. در ادامه به دنبال خبرنگار متن نوشته شده بودم و سرانجام توانستم به محلی که آن اتفاق وحشتناک چرخ داده بود بروم و آن مکان را از نزدیک مشاهده کنم.

میثم مرادی درباره ساخت فیلم خود توضیح داد: در ادامه ایده ساخت فیلم در ذهنم شکل گرفت و بر اساس چیزهایی که شنیده و تماشا کرده بودم تا توانستم یک داستان را بر اساس واقعیت بسازم. لذا قریب به دو سال مشغول تحقیق و بازنویسی بودیم که سرانجام اسفند ۱۴۰۱ فیلم را ساختیم.

او درباره هدف خود از ساخت این فیلم گفت: هدفم از ساخت فیلم این بود که حرف بچه‌ها و افرادی که در آن حیاط‌ها هستند به تصویر کشیده و به شکلی شنیده شود. خیلی سعی کردم تصاویر برای مخاطب بیش از اندازه اذیت کننده نباشد‌.

مرادی از ترس‌های خود در فیلمسازی گفت: در فیلمسازی ۲ ترس دارم؛ اولی این است که متاسفانه فیلمسازی و سینما به سمتی می‌رود که مخاطب سینما دیگر درحال کم شدن یا جدی نگرفتن سینما شده است‌، دومین ترسم این است که در حین ساخت فیلم، کار ناتمام بماند و به اتمام نرسد که خیلی ترس این موضوع را دارم. همچنین در مقابل بهترین لحظه فیلمسازی لحظه ساخت فیلم است که برای اولین بار فیلم را می‌بینی حالا فرقی نمی‌کند فیلم را با مخاطب بر روی پرده سینما ببینی یا به تنهایی.

او در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: بزرگترین درسی که فیلمسازی به من داد کارگروهی بود‌. متاسفانه خیلی از ما کارهای تک نفره را به راحتی انجام می‌دهیم و من پیش از این نمی‌دانستم که این حجم از کار را بشود با گروه مدیریت کرد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار 27 مهر تا 2 آبان 1402 برگزار می‌شود.

https://didhonar.ir/?p=33427