پلاتوهنر

پس از ۱۴۶ روز؛

توافق انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، هالیوود نفس راحتی می کشد. انجمن نویسندگان و استودیوهای اصلی و پخش‌کننده‌ها به توافقی آزمایشی با عقد یک قرارداد جدید سه ساله دست یافته‌اند که به معنی پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، هالیوود نفس راحتی می کشد. انجمن نویسندگان و استودیوهای اصلی و پخش‌کننده‌ها به توافقی آزمایشی با عقد یک قرارداد جدید سه ساله دست یافته‌اند که به معنی پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه است که آسیب زیادی به تولید محتوا برای صنعت فیلم وارد کرده است.

مذاکره کنندگان انجمن نویسندگان آمریکا و اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون پس از پنج روز مذاکره متوالی یکشنبه به خط پایان رسیدند. روز چهارم در روز شنبه هم بحث بیشتر بر سر مسائل پیچیده و پیشگامانه و جزئیات دقیق درباره استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا بود.

کمیته مذاکره کننده انجمن نویسندگان در ایمیلی که ساعت ۷:۱۰ بعد از ظهر برای اعضایش ارسال کرد، نوشت: با افتخار می‌توانیم بگوییم که این معامله استثنایی است، با دستاوردها و حمایت‌های معنادار برای نویسندگان در هر بخش.

خود اعتصاب همچنان از طریق فرآیند تأیید و تصویب قرارداد صنفی به قوت خود باقی خواهد ماند. اما اعتصابات از یکشنبه شب به حالت تعلیق درآمده است. انتظار می رود رهبران صنفی روز سه شنبه در مورد لغو رسمی دستور اعتصاب علیه امضاکنندگان تهیه‌کنندگان رأی دهند.

در این پیام به اعضا آمده است که «برای روشن بودن، هیچ کس تا زمانی که انجمن صنفی به طور خاص مجوز ندهد، نباید به سر کار بازگردد. ما تا آن زمان همچنان در اعتصاب هستیم.»

جزئیات قرارداد هم تا زمانی که قرارداد تکمیل نشود، منتشر نخواهد شد. کمیته رهبری انجمن نویسندگان روز سه‌شنبه در مورد پیمان نهایی رأی می‌دهد و قرارداد برای تصویب به ۱۱ هزار عضو انجمن ارسال می‌شود.

در این پیام به اعضا آمده است: «اگرچه مشتاقیم جزئیات آنچه را که به دست آورده‌ایم با شما به اشتراک بگذاریم، نمی‌توانیم تا زمانی که آخرین ها نقطه‌بندی شود، این کار را انجام دهیم. انجام این کار توانایی ما را برای به پایان رساندن کار پیچیده می کند. بنابراین، همانطور که قبلاً با ما صبور بودید، ما از شما می خواهیم که برای آخرین بار صبر کنید.»

این اعتصاب که از ۲ ماه می آغاز شد پس از نزدیک به ۵ ماه سرانجام خواست‌های اعضای خود را محقق شده می‌بیند. همبستگی شدید و فعالیت‌های بی‌وقفه توسط اعضا نشان داد که از چه قدرتی برخوردار هستند.

کمیته مذاکره در پیام خود به اعضا نوشت: «آنچه در این قرارداد به دست آورده‌ایم – به‌ویژه، همه چیزهایی که از دوم ماه مه به دست آورده‌ایم – به دلیل تمایل این اعضا برای اعمال قدرت، نشان دادن همبستگی خود، راه رفتن در کنار هم و تحمل درد است. این اهرم ایجاد شده توسط اعتصاب شما، در هماهنگی با حمایت فوق‌العاده خواهران و برادران اتحادیه ما است که در نهایت شرکت‌ها را به میز مذاکره بازگرداند تا معامله کنند.»

انجمن بازیگران هم که از ۱۴ جولای اعتصاب کرده به سرعت به انجمن نویسندگان برای غلبه بر بزرگترین موانعی که با اتحاد تهیه کنندگان بزرگ وجود داشت، تبریک گفت و افزود همچنان متعهد به دستیابی به شرایط لازم برای اعضای خود هستیم.

آنها در پیام خود بیان کردند: ما همچنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهیم و همچنان از مدیران عامل استودیوها و پخش کننده‌ها می‌خواهیم به میز مذاکره برگردند.

هالیوود مشتاق بازگشت به کار است. اما پس از وقفه پنج ماهه در تولید، استودیوها و پخش کننده ها به زمان نیاز دارند تا نمایش ها و فیلم ها را دوباره روی پای خود باز کنند. با انتشار خبر پیشرفت در میز مذاکره در اوایل این هفته، برنامه ریزی آرام برای بازگشت به تولید با پرس و جوی تولیدکنندگان و مدیران اجرایی در مورد در دسترس بودن مراحل و سایر منابع تولید افزایش یافت.

 

بیشتر بخوانید:

اکران «تلماسه: ۲» به دلیل اعتصابات به تاخیر افتاد

https://didhonar.ir/?p=30986