پلاتوهنر

با تئاترهای جدید به استقبال پاییز برویم

به گزارش پلاتو هنر، در حالی که اکثر اجراهای تابستانی به اتمام رسیده‌اند یا آخرین روزهای اجرای خود را سپری می‌کنند، از یکم مهرماه آثار جدیدی روی صحنه آمده‌اند که میزبان شب‌های پاییزی مخاطبان تئاتر شوند. «در انتظار گودو»، «عروسی

به گزارش پلاتو هنر، در حالی که اکثر اجراهای تابستانی به اتمام رسیده‌اند یا آخرین روزهای اجرای خود را سپری می‌کنند، از یکم مهرماه آثار جدیدی روی صحنه آمده‌اند که میزبان شب‌های پاییزی مخاطبان تئاتر شوند.

«در انتظار گودو»، «عروسی خون»، «خرچنگ»، «کرایسس»، «پزشک نازنین»، «کانال»، «شقامک»، «جردن جنوبی» و «محاکات قبر» 9 اثر نمایشی هستند که در اولین روزهای پاییز در تماشاخانه‌های ایرانشهر، مجموعه تئاترشهر، پردیس تئاتر شهرزاد و… روی صحنه خواهند رفت.

نمایش «در انتظار گودو»

این اثر به کارگردانی مازیار لرستانی و تهیه‌کنندگی وحید معینی‌دانشمندی از 3 مهرماه تا 4 آبان هر شب ساعت 18:00 در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.

افسر ‌اسدی، امیرعباس توفیقی، آبتین جاوید، محمد ‌آقامحمدی، مصطفی ‌فرهادمهر و مهرزاد عسکری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمدده: استراگون و ولادیمیر زیر درخت در انتظار گودو نشستند و …

نمایش «عروسی خون»

این نمایش به قلم فدریکو گارسیا لورکا با ترجمه و کارگردانی قطب‌الدین صادقی از 4 مهرماه تا 10 آبان هر شب ساعت 20:00 در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان روی صحنه خواهد رفت.

هانا استیفایی، رها اصغری، زاهد برزگر، دانش خورشیدی، حامد دلیریان، الهه رنجبری، آرمین رضایی‌نیا، ساناز ساعدی، علی فغانی، پیمان فلاحی، فروزان محمدزاده و صادق مرادی بازیگرانی هستند که در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه این نمایش آمده: هشتاد و سومین نمایش «گروه هنر»، عروسی خون اثر فدریکو گارسیا لورکاست که یک تراژدی مردمی درباره زنان، در فضا و با زبانی شاعرانه، و الهام گرفته از رویدادی واقعی در اسپانیای دهه‌ی بیست است. این اثر بسیار فراتر از یک درگیری خانوادگی، به ستایش پاکی و عشق آزادی می‌پردازد، و با پرداختن به سرنوشت زنانی که مرکز اراده، شور، شهامت، خرد و رنج‌ها هستند، می‌خواهد تاکید کند چگونه «نیروی زندگی» از هر نظر تواناست تا در برابر «جادوی مرگ» و هجوم سنت‌های دست‌وپاگیر، همواره طغیان و پایداری کند.

نمایش «خرچنگ»

این نمایش به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی علیرضا حافظی از 2 مهرماه روی صحنه رفته و تا 18 مهرماه هر شب ساعت 21:00 به مدت 1 ساعت و 15 دقیقه در تماشاخانه عمارت ارغوان خواهد بود.

سهیل ‌نگهدارزاده، ملیکا طوسی، متین ‌فرهنگ، ساجده قائمی فرد، علیرضا ‌حافظی، حنانه ‌پویان، سینا ‌سلیقه‌‌دار و ساقی ‌سلیقه‌‌دار بازیگران تئاتر «خرچنگ» هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: سرطان وجود ندارد و هیچ کس در جهان به این بیماری مبتلا نیست و مرگ‌هایی که بر اثر سرطان در جهان ثبت می‌شوند به دلیل تزریق سم‌های مهلک و کشنده‌ای است که به عنوان داروی شیمی درمانی مورد استفاده برای کنترل جمعیت جهان قرار می‌گیرد.

نمایش «کرایسس»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی کامبیز نیک‌آمیز هر شب ساعت 19:00 به مدت 1 ساعت و 15 دقیقه در تماشاخانه عمارت ارغوان روی صحنه خواهد رفت.

سمن ‌شعرباف، فائزه ‌زرکش ‌بهاری، سعید شاکری و کامبیز ‌نیک ‌آمیز بازیگرانی هستند که در این تئاتر ایفای نقش خواهند کرد.

در خلاصه این نمایش آمده: بعضی وقتها جدایی بد نیست، شاید این جدایی بتونه تو رو از یک بحران نجات بده و…

نمایش «پزشک نازنین»

این نمایش به قلم نیل سایمون و ترجمه شهرام زرگر و به کارگردانی منصور آقاجانلو یکی دیگر از آثاری است که از 4 مهر در تماشاخانه عمارت ارغوان روی صحنه خواهد رفت.

اسفندیار ‌ابراهیمی، بهرام ‌بهرامی، منصور آقاجانلو، حامد ‌خسروی، مهناز ‌ذاکری، امیرحسین ‌قاسم ‌آبادی، مریم ‌خلیفه و لیلا ترکاشوند که بازیگران این اثر نمایشی هستند، هر شب ساعت 21:00 به مدت 1 ساعت و 10 دقیقه روی صحنه می‌روند.

نمایش «کانال»

این نمایش که نویسندگی و کارگردانی آن را مرتضی فروزان‌فر به عهده‌ داشته از 5 مهرماه هر شب ساعت 19 روی صحنه تماشاخانه عمارت ارغوان خواهد بود.

شهرزاد ‌بیانی، لیلا ‌شاهی، محمدجواد ‌عارف‌اصیل، سجاد ‌حیدریه، علیرضا ‌اتابکی، امیرحسین شیشه‌گران، حامد ‌لطفی، امید ‌محمدی، حمید ‌صالحی و مرتضی ‌فروزان‌‌فر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: جهان تک صدایی‌ست در رفت و آمد که…

نمایش «شقامک»

نمایش «شقامک» به نویسندگی و کارگردانی سلمان سامنی به تهیه‌کنندگی محمود چناری و رسول احمدی از 3 مهر تا 1 آبان هر شب ساعت 20:15 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

مهدی ‌رضایی، لیلی ‌صبری، رسول ‌احمدی، کامران ‌طاهری و المیرا ‌صارمی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: چند جوان تحصیل کرده در حوزه‌ علوم انسانی تصمیم گرفته‌اند مستقل باشند چرا که خیال می‌کنند، استقلال مالی مقدمه‌ استقلال فکری است. در ادامه تلاش می‌کنند برای رسیدن به هدفشان شاغل شوند اما…

نمایش «جردن جنوبی»

این نمایش به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی شایان مستوفی از 3 مهرماه هر شب ساعت 18:00 به مدت 50 دقیقه، در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

سپهر جاویدیان، ابوالفضل ‌حضرت، علیرضا ‌محمدنژاد، اسحاق طاهری، نیما امامی، شایان ‌مستوفی و رضا ‌شفائی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: شبی که منو رفیقام با دایی تنها شدیم و …

نمایش «محاکات قبر»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی فرزاد امینی از 4 مهر تا 21 مهرماه هر شب ساعت 20:15 دقیقه در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه خواهد بود.

مهدی ابراهیم زاده، نازنین زهرا برومند، بهاره زمانی، رها ساکی، علی ‌شیرپی، شیرین علیشاهی، مونا ‌کریمی و یاسمن ‌مومنی بازیگران نمایش «محاکات قبر» هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: اقتباسی است از قصه‌های کوتاه صادق هدایت در مجموعه داستان «سه قطره خون»

https://didhonar.ir/?p=30857