پلاتوهنر

استیون فرای مطرح کرد؛

زمانه عجیبی‌ست برای زندگی کردن

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ددلاین، هوش مصنوعی یکی از بزرگ‌ترین مناقشه‌های حال حاضر در هالیوود است. استیون فرای نویسنده و بازیگر انگلیسی، علت اعتراض‌ها در هالیوود را درک می‌کند زیرا قربانی هوش مصنوعی شده است و بدون

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ددلاین، هوش مصنوعی یکی از بزرگ‌ترین مناقشه‌های حال حاضر در هالیوود است. استیون فرای نویسنده و بازیگر انگلیسی، علت اعتراض‌ها در هالیوود را درک می‌کند زیرا قربانی هوش مصنوعی شده است و بدون مشارکت خودش، ای آی از صدایش برا روایت یک مستند استفاده کرده است.

روز پنجشنبه، فرای طی سخنرانی در جشنواره «کاگ‌اکس» لندن، کلیپی از یک سیستم هوش مصنوعی که صدایش را برای روایت یک مستند تاریخی کپی کرده بود، پخش کرد.

فرای که گوینده کتاب صوتی هری پاتر در بریتانیا بود، درباره آن کلیپ مطرح کرد: حتی یک کلمه‌اش را من نگفتم. همه‌اش کار یک ماشین بود. بله، من را حیرت زده کرد. آنها صدای خوانش من از کتاب هفت جلدی «هری پاتر» را به عنوان مجموعه‌ داده استفاده کردند و از طریق آن، نسخه هوش مصنوعیِ صدای من را تولید کردند و این صدا، آن نریشن جدید را ساخت.

او ادامه داد: باید هوش مصنوعی را شبیه اتومبیل‌های اولیه در نظر بگیریم؛ زمانی که ماشین اختراع شد و هیچ کس فکرش را نمی کرد که امروز اینقدر فراگیر شوند.

او در پایان عنوان کرد: تکنولوژی یک اسم نیست بلکه یک فعل است؛ فعلی که همیشه در حال پیشروی است. هوش مصنوعی که ما الان داریم، در آینده به همین شکل نخواهد بود. وقتی که صحبت از مدل‌های هوش مصنوعی می‌شود، چیزی که الان در اختیار داریم سریع‌تر از همه تکنولوژی‌هایی که تا الان دیده‌ایم پیشرفت خواهد کرد. همگی سر یک چیز می‌توانیم به توافق برسیم و آن این است که زمانه شدیدا عجیبی برای زندگی کردن است.

استیون فرای بازیگر، مجری، کمدین، کارگردان و نویسنده انگلیسی است. او برای بازی در نقش اسکار وایلد در فیلم «وایلد» (1997) نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد شد. «ارابه‌های آتش»، «وی مثل وندتا» و «گاسفورد پارک» از فیلم‌هایی هستند که او در آنها ایفای نقش کرده است.

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم «هوش مصنوعی» ۲۰۰۱

ستاره فیلم خودتان شوید!

من نگران حماقت طبیعی آدم‌ها هستم

https://didhonar.ir/?p=30431