پلاتوهنر

از تئاترهای کودک و نوجوان چخبر؟

به گزارش پلاتو هنر، بعد از چند روز تعطیلی تئاتر و تالارهای نمایشی، از امروز 2 نمایش جدید در حوزه تئاتر کودک و نوجوان روی صحنه خواهند رفت. همچنین تئاتر کودک و نوجوان در سالن‌های نمایشی شهر تهران میزبان مخاطبان

به گزارش پلاتو هنر، بعد از چند روز تعطیلی تئاتر و تالارهای نمایشی، از امروز 2 نمایش جدید در حوزه تئاتر کودک و نوجوان روی صحنه خواهند رفت. همچنین تئاتر کودک و نوجوان در سالن‌های نمایشی شهر تهران میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به این حوزه تخصصی تئاتر است که پیشنهاد می‌شود همراه با فرزندان و کودکان‌تان در یک تفریح آموزنده و جذاب آن‌ها را همراهی کنید.

در این گزارش، نمایش‌هایی که هم‌اکنون روی صحنه هستند و آثاری که در هفته آینده روی صحنه خواهند آمد، معرفی خواهند شد.

نمایش «حیاط خانه ما»

این نمایش به طراحی و کارگردانی وحید خسروی با بازی امیرحسین انصافی تا 8 مهر هر شب ساعت 20 در سالن سینما سین واقع در جم سنتر به مدت زمان 45 دقیقه روی صحنه خواهد بود.

در خلاصه این نمایش آمده: روزی از روزها رنگ قرمز گیلاس تصمیم می‌گیرد به رنگ وسیله‌ای دیگر تبدیل شود و برای اینکه بتواند این کار را انجام بدهد، با مشکلاتی روبرو می‌شود.

نمایش «آدم برفی»

این نمایش به نویسندگی مهدی مهدی‌آبادی، کارگردانی و تهیه کنندگی سینا نورا از 16 شهریور تا 16 مهرماه هر روز ساعت 16 به مدت زمان 40 دقیقه در خانه نمایش مهرگان روی صحنه خواهد رفت.

سینا نورائی، آرش سروری و هستی حق‌پرست بازیگران بزرگسال، مهرا محسنی، مهتا سرکرده، نریمان شامانی، کیان گنجی، آدرینا زنجانی و بارسین خاکپور نیز بازیگران خردسال این نمایش هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: قصه یک روز برفی که در آن روز، آدم برفی مهربانی با مترسک مزرعه دیدار می‌کند که این دیدار باعث تغییر رفتار و اخلاق مترسک می‌شود و…

«پیک نیک در میدان جنگ»

این نمایش به نویسندگی فرناندو آرابال و ترجمه داریوش مودبیان، با طراحی و کارگردانی مهرنوش دارا از 26 شهریور تا 9 مهرماه هر شب ساعت 18 و 20 به مدت زمان 50 دقیقه در تماشاخانه مشایخی روی صحنه خواهد رفت.

آروین ثمر، نیوشا علیپور، طاها عابدی و ماهان عابدی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: آقا و خانوم تپان برای دیدن فرزندشان به میدان جنگ می‌روند.

نمایش «استخوان ماهی جادویی»

این نمایش به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی احسان مجیدی با بازی پریسا مشکانی و احمد خیرآبادی، از 26 شهریور تا 26 مهرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر روز ساعت 16 به مدت زمان 50 دقیقه، روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه این نمایش آمده: سارا فرزند بزرگ پادشاه و ملکه است و هجده خواهر و برادر دارد. حقوق پادشاه کفاف مخارج زندگی را نمی‌دهد و ملکه نیز بیمار است. فرشته مهربان از سارا می‌خواهد تا با استخوان ماهی‌ای که در اختیارش هست آرزویی کرده تا برآورده شود. اما ترجیح سارا چیز دیگری است.

نمایش «بل و شاهزاده مغرور»

این نمایش به نویسندگی ماندانا عبقری و کارگردانی علیرضا دهقانی از 28 شهریور تا 28 مهرماه ساعت 17 به مدت زمان 50 دقیقه روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد خواهد بود.

ماندانا ‌عبقری، دیار ‌باغی، فریبا خلیلی، محمدرضا ‌لطفی، لیلا احمدی و بهار حسین‌زادگان بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: در قصری زیبا شاهزاده‌ای مغرور و بدخلق زندگی می‌کند، شبی طوفانی جادوگری به قصر پناه می‌برد اما شاهزاده او را به قصر راه نمی‌دهد. جادوگر شاهزاده و خدمتکارانش را جادو می‌کند، شاهزاده به موجودی عجیب تبدیل می‌شود.

«نیم وجبی»

این نمایش به نویسندگی رکسانه عبقری و کارگردانی علیرضا دهقانی از 29 شهریور تا 29 مهرماه ساعت 18 به مدت 50 دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود.

ماندانا ‌عبقری، فریبا خلیلی، ‌بهار حسین‌زادگان و محمدرضا لطفی بازیگران نمایش «نیم وجبی» هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: گلابتون نیم وجبی دختری ریزه و میزه و باهوش است که همه آبادی او را دوست دارند و نیم وجبی صدایش می‌زنند. روزی عمو جارچی خبر می‌آورد که دیوی به آبادی آمده. گلابتون نیم وجبی با یک کرنا، یک قناری و یک تخم مرغ به قلعه دیو می‌رود تا با او زورآزمایی کند.

«آرزوی الاغ»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین داداش‌نیا از 3 مهرماه تا 30 آبان ساعت 18:30 به مدت 55 دقیقه در فرهنگسرای فردوس روی صحنه می‌رود.

محمدحسین ‌داداش‌نیا، نرگس ‌نیک ‌سیرت، مریم ‌اسکندری، بهاره رمه‌چی و پروا نریمانی بازیگران نمایش «آرزوی الاغ» هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: الاغ آرزو می‌کند تا مثل یک پروانه باشد، ولی بر اساس ماجرایی متوجه می‌شود که باید به الاغ بودنش افتخار کند.

https://didhonar.ir/?p=30258