پلاتوهنر

آخرین هفته تابستان چه نمایش‌هایی ببینیم؟

به گزارش پلاتو هنر، تابستان امسال شاهد مرداد و شهریورماه پرکاری برای تئاتری‌ها بودیم. چراغ تماشاخانه‌های تئاتر هر شب روشن و اکثر سالن‌ها با حضور مخاطبان پر شده بود. در آخرین هفته تابستان نیز چندین نمایش جدید، روی صحنه خواهند

به گزارش پلاتو هنر، تابستان امسال شاهد مرداد و شهریورماه پرکاری برای تئاتری‌ها بودیم. چراغ تماشاخانه‌های تئاتر هر شب روشن و اکثر سالن‌ها با حضور مخاطبان پر شده بود.

در آخرین هفته تابستان نیز چندین نمایش جدید، روی صحنه خواهند آمد که در این گزارش برخی از این آثار را معرفی می‌کنیم.

نمایش «تفنگ‌های کارار»

نمایش «تفنگ‌های کارار» به نویسندگی برتولت برشت و کارگردانی بهروز سروعلیشاهی از 26 شهریور ماه ساعت 19 در تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش سایه ‌کبیری، مهدی ‌بازدار، بهروز ‌سروعلیشاهی، مجید ‌تیزرو، فریبا بکلو، عبدالرضا ‌صفری ‌دریایی و آرزو ‌خلیلی ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه این نمایش آمده است: «بی طرفی» در شرایطی خاص که می‌بایست مبارزه کرد، صرفا نقابی است که «بزدلی» پشت آن پنهان شده است. اواخر دهه سی میلادی. اسپانیای تحت سلطه ژنرال فرانکو، درگیر جنگ داخلی است. خانم کارار، حالا که شوهرش را کشته‌اند؛ می‌خواهد پسرانش را از مبارزه علیه رژیم فرانکو بازدارد اما….

 

نمایش «شقیقه‌های ملتهب»

این نمایش به نویسندگی، کارگردانی و بازی محمدرضا سجادیان 31 شهریورماه تا 20 مهرماه، هر شب ساعت 20:30 به مدت 1 ساعت و 10 دقیقه روی صحنه سالن استاد انتظامی در خانه هنرمندان خواهد بود.

در خلاصه این نمایش آمده است: ذهن مرد جوانی در سوگ مادرش به کانون کاستی‌های جهان بدل می‌شود. او با لگد کردن ناگهانی یک سوسک، سلسله‌ای از مصائب را رقم می‌زند که برای حل آن‌ها چاره‌ای نمی‌یابد. سرانجام تصمیم جسورانه‌ای می‌گیرد.

 

نمایش «کمین ژاله»

نمایش «کمین ژاله» به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی از 26 شهریور تا 28 مهر هر شب ساعت 20:00 به مدت 1 ساعت و 20 دقیقه در تماشاخانه سنگلج روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش مرتضی ‌نجفی، حامد ‌مکملی، امیر امید‌ی‌راد، حسن یاوری و امیرمحمد خوشنواز ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه این نمایش آمده است: چند سرباز در کمینی گرفتار می‌شوند که سرگروهبانی سال‌هاست در آن‌جا مراقب ژاله است و…

 

نمایش «داش آکل به روایت نوچه کاکارستم»

این نمایش که از 29 شهریور روی صحنه تماشاخانه سنگلج خواهد رفت، نویسندگی و کارگردانی آن را حامد شیخی به‌عهده دارد.

حامد ‌شیخی، امید ‌رهبر، لاله ‌ذوالفقاری، رضا نیلی، مهرداد حسین زاده، عنایت خادم بشیری، مهدی ‌هنرسازان، علی آقاپور، شکوفه ‌سلحشور، سارا ‌ابراهیمی، ژیلا ‌گنجه، مریم بابایی، فاطمه فرضی، نوشین ادیب، امیرحسین ‌فهادان، متین صفار، شیوا ‌طاهری و یاسر ‌پوردشتی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه این نمایش آمده است: نوچه کاکارستم که اکنون پیرمرد برنج فروش است، قصه واقعی داش آکل را روایت می‌کند. مرجان در خانه داش آکل باردار می‌شود و همه در مضان اتهام قرار می‌گیرند.

 

نمایش «نفرین رزالین»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی و تهیه کنندگی اشکان درویشی از 26 شهریور تا 21 مهرماه هر شب ساعت 19 در بوتیک تئاتر ایران روی صحنه خواهد رفت.

کیوان ‌بهرامی، روژین پناهی، محمدجواد ‌شیخ و یگانه ‌محمدی بازیگران نمایش «نفرین رزالین» هستند.

در خلاصه این نمایش آمده است: پس از عشق نافرجام رزالین این بار او به کمک لوسیفر عامل جدایی رومئو و ژولیت و هر سه‌شان را به کشتن می‌دهد. این روایت برعکس اجرا می‌شود. عشقی که با نفرین رزالین به فرجام نرسید.

 

نمایش «مرثیه‌ای بر انسانیت»

این نمایش به قلم آلبر کامو اقتباسی از ویلیام فاکنر است که با ترجمه و کارگردانی امیرمحمد کاردان از 27 شهریورماه هرشب ساعت 21 در تماشاخانه اهورا روی صحنه خواهد رفت.

در «مرثیه‌ای بر انسانیت» متینا باقری، نعیم ‌بختیاری، امیرحسین جعفری، غزل دلف، بهنام عموخلیلی، علیرضا ولدخانی و محسن کروبی ایفای نقش خواهند کرد.

یک خدمتکار سیاهپوست در دهه ۱۹۵۰ در آمریکا فرزند خردسال یک خانواده ثروتمند را به قتل می‌رساند و علت آن به زودی مشخص می‌شود.
نمایش «قوی‌ترین»
نمایش «قوی‌ترین» به نویسندگی آگوست ‌استریندبرگ با ترجمه و کارگردانی مهسا (مرضیه) گنجی از 27 شهریور هر شب ساعت 19 به مدت 55 دقیقه، در خانه نمایش دا روی صحنه خواهد رفت.
هنگامه ارجمند، نازنین حلاج فر، نیلوفر ‌صاهی، تابان عسگری، نیلوفر موید و مهسا گنجی بازیگران این اثر نمایشی هستند.
در خلاصه این نمایش آمده است: شک و سوظنِ خانم ایکس به خانم املی. قویترین زندگیِ دو بازیگرِ تئاتر را در سال ۱۸۸۸ در یک وضعیتی نا بسامان در استکهلم سوئد در کافه‌ای که فقط مختص به خانم‌هاست را از دو جامعه و سطح طبقاتی متفاوتی را به تصویر می‌کشد. درگیری‌های ذهنی، روحی، روانی بین طبقات بالا و پایین و جنگ و جدل در مثلثِ قدرت و عشق و پیش داوری‌های بینِ دو زن را شاهد هستیم.
نمایش «آنتیگونه»
این نمایش به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان از 30 شهریور ماه تا 14 مهر ساعت 18 در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.
در نمایش «آنتیگونه» مهسا ‌جمشیدی، پدرام ‌زمانی، پارسا ‌صحرایی و سجاد ‌میر ایفای نقش خواهند کرد.
در خلاصه این نمایش آمده است: دختری (آنتیگونه) در برابرِ قانونِ شهر (کرئون) می‌ایستد.
بیشتر بخوانید:
https://didhonar.ir/?p=29922