پلاتوهنر

جشنواره تورنتو پس از 28 سال حامی‌اش را از دست داد

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، کمپانی بل کانادا به حمایت مالی طولانی مدت خود از جشنواره بین المللی فیلم تورنتو پایان می دهد. این شرکت مخابرات که از سال 1995 حامی اصلی این جشنواره است، پس از

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، کمپانی بل کانادا به حمایت مالی طولانی مدت خود از جشنواره بین المللی فیلم تورنتو پایان می دهد.

این شرکت مخابرات که از سال 1995 حامی اصلی این جشنواره است، پس از چهل و هشتمین دوره جشنواره امسال به همکاری خود با TIFF ادامه نخواهد داد.

این شرکت در بیانیه ای که روز شنبه با ورایتی به اشتراک گذاشته شد، گفت: بل در 28 سال گذشته شراکت فوق العاده ای با TIFF داشته است. ما به همکاری خود برای کمک به تبدیل شدن TIFF به یک مقصد جهانی پیشرو برای فیلم و حمایت از محتوا و استعدادهای کانادایی در صحنه جهانی افتخار می کنیم. اوایل سال جاری، ما تصمیم گرفتیم که پایان سال 2023 زمان مناسبی برای عقب نشینی از شراکت با TIFF باشد و تصمیم گرفتیم حمایت مالی خود را تمدید نکنیم تا در فرصت‌هایی که هسته اصلی تجارت ما هستند، سرمایه‌گذاری کنیم. ما مطمئن هستیم که TIFF به توسعه و نمایش محتوای پیشرو در جهان برای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی بهترین مخاطبان در فیلم ادامه خواهد داد. ما سپاسگزاریم که بخشی از آن بوده ایم.

یک ماه پیش جشنواره تورنتو فهرست 60 فیلم امسال را که نماینده 70 کشور در سراسر جهان هستند، رونمایی کرد. ترکیب سال 2023 شامل «نگه‌دارندگان» ساخته الکساندر پین، «مرد ضربه‌ای» ریچارد لینکلیتر، «هیولا» ساخته کره‌یدا هیروکازو و «آناتومی یک سقوط» از جاستین تریت است که برای اولین بار در کن نمایش داده شد و نخل طلا را برنده شد. فیلم‌های نتفلیکس مانند «راستین» ساخته جورج سی وولف، «آدم‌های دردناک» دیوید یتس و «نیاد» ساخته الیزابت چای واسارهلی و جیمی چین نیز در چهل و هشتمین جشنواره سالانه نمایش داده می‌شوند.

اولین نمایش جهانی مستندی درباره سیلوستر استالونه به نام «اسلای» به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۳ در ۱۶ سپتامبر انتخاب شده است.

چهل و هشتمین دوره جشنواره تورنتو از ۷ تا ۱۷ سپتامبر (۱۶ تا ۲۶ شهریور) برگزار می‌شود.

https://didhonar.ir/?p=28472