پلاتوهنر

«برگ های افتاده» جایزه بزرگ فدراسیون منتقدان فیلم فیپرسچی را به دست آورد

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، «برگ های افتاده» ساخته آکی کائوریسماکی به عنوان بهترین فیلم سال گذشته توسط فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم فیپرسچی انتخاب شد. برنده جایزه هیأت داوران کن «برگ‌ های افتاده» آکی کائوریسماکی، جایزه

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، «برگ های افتاده» ساخته آکی کائوریسماکی به عنوان بهترین فیلم سال گذشته توسط فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم فیپرسچی انتخاب شد.

برنده جایزه هیأت داوران کن «برگ‌ های افتاده» آکی کائوریسماکی، جایزه بزرگ فدراسیون منتقدان فیلم (Fipresci) برای بهترین فیلم سال گذشته را به دست آورد. جایی که همه فیلم‌هایی که پس از ۱ ژوئیه ۲۰۲۲ منتشر شدند در آن واجد شرایط بودند.

جایزه بزرگ Fipresci در مراسم جشن افتتاحیه جشنواره فیلم سن سباستین در 22 سپتامبر به کائوریسماکی اهدا خواهد شد، سنتی که به سال 1999 بازمی گردد. «برگ های افتاده» همچنین در بخش بهترین جشنواره های پرلاک سن سباستین نیز حضور خواهد داشت.

انتخاب 669 عضو Fipresci از میان سه فینالیست یعنی «بانشی‌های اینشرین» نوشته مارتین مک‌دونا و «تار» نوشته تاد فیلد و «برگ های افتاده» ساخته آکی کائوریسماکی بود.

قسمت چهارم در چهارگانه طبقه کارگر کائورسیماکی، پس از «سایه‌هایی در بهشت»، «آریل» و «دختر کارخانه کبریت‌سازی»، «برگ‌های افتاده» است که به دو نفر تنها، آنسا، یک کارگر سوپرمارکت که شغلش را به خاطر توزیع گذشته از دست می‌دهد و هولاپا، کارگر ساختمانی که اغلب از نوشیدن گیج می شود و شغل خود را از دست می دهد، می‌پردازد. آنها آرام آرام عاشق یکدیگر می شوند تا اینکه آنسا اولتیماتوم می دهد و هولاپا باید بین نوشیدنی و او یکی را انتخاب کند.

https://didhonar.ir/?p=28225