پلاتوهنر

معرفی فیلم کوتاه «تطبیق»

به گزارش پلاتو هنر، فیلم کوتاه یکی از مهم‌ترین بسترهای بصری و جریان‌ساز در دنیا به حساب می آید که در عین موجز بودن می‌توان تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد و به دلیل همین تاثیرگذاری نمی‌توان تولیدات این حوزه را نادیده گرفت. به همین دلیل در پلاتو هنر به معرفی برخی از فیلم های کوتاه خواهیم پرداخت.

معرفی فیلم کوتاه «تطبیق»

«تطبیق» هفتمین اثر مهرداد حسنی است که در جشنواره های متعددی حضور داشته و موفقیت هایی نیز به دست آورده است که ازجمله آن ها می توان به حضور موفقیت‌آمیز در چهار جشنواره اسکارکوالیفای (بوسان، ریندنس، اینترفیلم برلین و شیکاگو) و دریافت جایزه بزرگ جشنواره بوسان، دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه سی‌امین دوره جشنواره حقوق بشر بارسلونا، جایزه ویژه جشنواره کودکان شیکاگو و جایزه بهترین فیلم کوتاه ایسکیا ایتالیا اشاره کرد.

فهرست عوامل فیلم کوتاه «تطبیق» عبارت است از تهیه ‌کننده: حسن ‌محمدی، کارگردان: مهرداد حسنی، نویسنده: فرزاد احمدی، مدیر فیلمبرداری: پویان آقابابایی، تدوین: مجید طارمی، بازیگران: معید آسوده، منصور نصیری، فاطمه مرادی، حسن خوشحالت، مریم گلدوز، جمشید بهادری، سیدکاظم حسینی و سیدمحمد رضا حسینی، طراح چهره پردازی: فریور معیری، صدابردار: سامان شهامت، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، طراح لباس: سپیده دستینه، طراح صحنه: مهرداد حسنی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مرضیه اکبرنژاد، دستیاران صحنه: سیدکاظم حسینی، هادی سلطانی فر، مدیر تولید: رامین گودرزی، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کریمیان، جلوه ویژه کامپیوتری: افروز توکلی، جانشین تهیه ‌کننده: مریم آقابابایی، عکاس: مهسا عباسی، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، مجری طرح: سعید زمانیان، پخش‌بین‌الملل: نشاط باقری. این فیلم محصول موسسه فیلمسازی اتاق تاریک است.

مهرداد حسنی درباره این فیلم کوتاه خود بیان کرده است که «تطبیق» را نیز مانند کارهای قبلی خود براساس دغدغه هایی که در زندگی با آن ها مواجه شده و مهم بوده است که درباره اش صحبت شود، ساخته است.

وی درباره داستان این فیلم گفت: در رابطه با فیلم کوتاه «تطبیق» باید بگویم که این فیلم را از داستان واقعی که در اطراف خودم اتفاق افتاده بود، وام گرفتم و درامی به قصه اضافه کردم. موضوع کودکان دغدغه من است و تلاش می کنم در این حوزه بتوانم حرف ها و دغدغه های مهم کودکان را به تصویر بکشم.

 

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم کوتاه «پسر خورشیدی»

https://didhonar.ir/?p=28191