پلاتوهنر

جلال شباهنگی نقاش و گرافیست درگذشت

به گزارش پلاتو هنر، جلال شباهنگی نقاش، گرافیست و استاد دانشگاه و از اعضای پیوسته فرهنگستان هنر در سن ٨٨ سالگی درگذشت. شباهنگی فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی سن‌ خوزه در ایالت کالیفرنیا آمریکا است و دارای درجهه کارشناسی ارشد طراحی گرافیک

به گزارش پلاتو هنر، جلال شباهنگی نقاش، گرافیست و استاد دانشگاه و از اعضای پیوسته فرهنگستان هنر در سن ٨٨ سالگی درگذشت.

شباهنگی فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی سن‌ خوزه در ایالت کالیفرنیا آمریکا است و دارای درجهه کارشناسی ارشد طراحی گرافیک و نقاشی معاصر و کارشناسی تبلیغات گرافیکی از این دانشگاه است.

زنده‌یاد شباهنگی در سال ۱۳۴۷ به عضویت هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبا درآمد و در سال ۱۳۸۱ بازنشسته شد. همچنین در کنار بیش از سی و اندی سال تدریس در سطوح مختلف به عنوان استاد و دانشیار در دانشگاه تهران، در دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هنر از جمله شاهد، شریعتی، سوره و الزهرا نیز تدریس داشته است. او عضو شورای تحصیلات تکمیلی گروه هنرهای تجسمی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و همچنین عضو و نماینده دانشگاه تهران در طرح و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش هنر و عضو پیوسته فرهنگستان هنر بود.

این استاد پیشکسوت گرافیک و نقاشی همچنین سازنده احجام شیشه‌ای Glass Blowing در ایران و مورانو ایتالیا بود. از آثار تألیفی وی می‌توان به «نقاشی‌های جلال شباهنگی» با مقدمه مرتضی ممیز، «صور خیال»، «خلاقیت در رنگ» و «اصول طراحی سه بعدی» اشاره کرد.

در ادامه تعدادی از آثار این هنرمند را مشاهده کنید:

جلال شباهنگی

جلال شباهنگی

جلال شباهنگی

https://didhonar.ir/?p=27437