پلاتوهنر

با عبور از «شوالیه تاریکی» نولان؛

«باربی» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ وارنر در آمریکا شد

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، کمدی فانتزی «باربی» گرتا گرویگ در باکس آفیس داخلی از 537.5 میلیون دلار عبور کرد و از حماسه ابرقهرمانی کریستوفر نولان در سال 2008 «شوالیه تاریکی» (536 میلیون دلار) به عنوان پرفروش‌ترین

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، کمدی فانتزی «باربی» گرتا گرویگ در باکس آفیس داخلی از 537.5 میلیون دلار عبور کرد و از حماسه ابرقهرمانی کریستوفر نولان در سال 2008 «شوالیه تاریکی» (536 میلیون دلار) به عنوان پرفروش‌ترین فیلم داخلی در تاریخ برادران وارنر پیشی گرفت.

انتظار نمی رود رکوردهای باکس آفیس به این زودی متوقف شود. در روزهای آینده، «باربی» از انیمیشن «فیلم برادران سوپر ماریو» (574 میلیون دلار) به عنوان بزرگ‌ترین اکران داخلی سال 2023 پیشی خواهد گرفت.

پس از 17 روز اکران در سینماها، این فیلم سریعترین فیلم برادران وارنر (و هشتمین فیلم در تاریخ 100 ساله استودیو) شد که به کلوپ 1 میلیارد دلاری پیوست. همچنین می تواند از «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2» (1.34 میلیارد دلار) در سال 2011 پیشی بگیرد و به عنوان پردرآمدترین اکران جهانی این استودیو در تمام دوران ها پیشی بگیرد.

پیش از این، «باربی» با 162 میلیون دلار، بزرگترین افتتاحیه سال را از آن خود کرد. این فیلم همچنین با پشت سر گذاشتن فیلم پرفروش «کاپیتان» مارول ساخته آنا بودن و رایان فلک در سال 2019، بزرگترین اولین نمایش تاریخ را برای فیلمی به کارگردانی یک زن به دست آورد (153 میلیون دلار).

مارگو رابی به خاطر نقش کلیدی‌اش در این فیلم، پاداش زیادی دریافت می‌کند. او به عنوان ستاره و تهیه کننده بزرگ ترین موفقیت تابستان، تقریباً 50 میلیون دلار دستمزد و پاداش باکس آفیس خواهد داشت. انتظار می رود که گرویگ نیز به دلیل موفقیت چشمگیر فیلم، جوایز خوبی دریافت کند.

https://didhonar.ir/?p=27363