پلاتوهنر

یادداشتی برای «قهوه ترک»؛

کشف حقایق تازه در پی یک مواجهه

به گزارش پلاتو هنر، با پخش قسمت دوازدهم سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمد شایسته داستان این درام معمایی ابعاد تازه‌تری به خود گرفته است. در این راستا پویا نبی نویسنده و کارگردان در یادداشتی

به گزارش پلاتو هنر، با پخش قسمت دوازدهم سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمد شایسته داستان این درام معمایی ابعاد تازه‌تری به خود گرفته است.

در این راستا پویا نبی نویسنده و کارگردان در یادداشتی که در اختیار پلاتو هنر قرار داده به این سریال پرداخته است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

«در قسمت دوازدهم «قهوه ترک» شخصیت طنین ستاری که برای یافتن خواهرش به استانبول پاگذاشته است عاقبت با شخصیت دانیال با بازی حامد بهداد مواجه می‌شود و به موازات این مواجهه حقایق تازه ای از گذشته شخصیت دانیال و 48 ساعت پایانی حضور ترانه در شهر استانبول برای مخاطب فاش می‌شود.

فیلمنامه نویس با بازگشت به سنت روایت با شیوه فلاش‌بک که در هفت قسمت ابتدایی بنای آن را نهاده بود برخی از وجوه پنهان رابطه دانیال با همسرش با بازی بهاره کیان افشار و رابطه او با شخصیت ترانه را به صورت تدریجی افشا می‌کند.

فیلمنامه سریال «قهوه ترک» که در چند قسمت اخیر و به علت حضور شخصیت طنین ستاری حال و هوایی معمایی و جنایی به خود گرفته بود به دلیل بازگشت به قصه دانیال و ترانه و پرداخت دراماتیک به جنس رابطه این دو شخصیت وارد مدار ملودرام عاشقانه می‌شود و در این قسمت نزدیکی تدریجی این دو شخصیت اصلی در درام را برای مخاطب خود بازگو می کند.

از نکات مثبت سریال «قهوه ترک» نحوه پایان بندی هر قسمت است که با تعلیقی معنادار مخاطبان را تشنه تماشای قسمت بعدی این مجموعه نگه می‌دارد.

از ویژگی‌های بارز قسمت دوازدهم ورود شخصیت بهاره کیان افشار به درام داستان است که حالا با وضوح بیشتری از ارتباط دراماتیکش با دیگر شخصیت‌های داستان باخبر می‌شویم.»

سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمد شایسته هر چهارشنبه ساعت 8 صبح از پلتفرم فیلم‌نت عرضه می‌شود. در این سریال بازیگرانی چون حامد بهداد، سارا رسول زاده، امیر جعفری، مجتبی پیرزاده و بهاره کیان افشار ایفای نقش می‌کنند.

نگارش فیلمنامه این سریال بر عهده نمایشنامه نویس مطرح تئاتر محمد رضایی راد و بر اساس طرحی از نغمه ثمینی است.

https://didhonar.ir/?p=26887