پلاتوهنر

راهیابی آثار دو کودک و نوجوان ایرانی به نمایشگاه جهانی شانگهای

به گزارش پلاتو هنر، هشتمین نمایشگاه جهانی هنر خلاق کودکان و دومین کنفرانس جهانی آموزش زیبایی­شناسی کودکان، 18 july 2023 (27 تیر 1402) در موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای، آغاز به کار کرد. آیین گشایش این نمایشگاه با حضور هوموچین (مدیر

به گزارش پلاتو هنر، هشتمین نمایشگاه جهانی هنر خلاق کودکان و دومین کنفرانس جهانی آموزش زیبایی­شناسی کودکان، 18 july 2023 (27 تیر 1402) در موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای، آغاز به کار کرد.

آیین گشایش این نمایشگاه با حضور هوموچین (مدیر موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای)، جمعی از هنرمندان و مسئولان چینی، خبرنگاران رسانه­ها و دیپلمات­های حاضر در شانگهای ـ از جمله: دانمارک، اسلواکی، فنلاند، پاکستان ـ انجام شد. در این آیین، علی محمدی (سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای) به نمایندگی از ایرانیان حضور داشت.

نقاشی حدیث حاج هاشمی
نقاشی حدیث حاج هاشمی

در این نمایشگاه، بیش از 150 نقاشی از 24 کشور به نمایش درآمده است. هدف از برگزاری این رویداد، تقویت تبادلات فرهنگی در جهان و تماشای دنیایی است که کودکان می­بینند و در پی آن هستند. دنیایی پر از عشق به خانواده، شهر، کشور و تمدن.

در میان آثار نقاشی به نمایش درآمده از ایران، 3 اثر از 2 نقاش کودک و نوجوان اصفهانی به نام­های: ثنا محققیان، 7 ساله و حدیث حاج­هاشمی، 11 ساله، در بخش منتخب آثار جای گرفتند.

آثار نقاشان کودک و نوجوان ایرانی، از سوی بنیاد هنری بردبار، در اردیبهشت و خرداد 1402 گردآوری و سپس در دپارتمان هنرهای تجسمی این بنیاد، داوری و به دبیرخانه هشتمین نمایشگاه جهانی هنر خلاق کودکان ارسال شد.

نقاشی ثنا محققیان
نقاشی ثنا محققیان

یکی از رسانه ­های هنری چین، درباره آثار راه یافته از ایران نوشته است: «این نقاشی­ها با پرداختن به زندگی و خانواده، بیانگر اهمیت و علاقه کودکان ایران­زمین به روابط خانوادگی است. پرداختن به سروده­های سخنوران ایرانی نیز به خوبی نشانگر تمدن درخشان ایرانیان برای مردم جهان، به­ویژه مردم چین است.»

هشتمین نمایشگاه جهانی هنر خلاق کودکان تا 10 september 2023  (19 شهریور 1402) در موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای برقرار است.

https://didhonar.ir/?p=25776