پلاتوهنر

با پیش زمینه تئاتر به تمام کارهایم رسیدم/ بچه‌ها کمک می‌کنند پویا بمانیم

آناهیتا خسروی بازیگر و صداپیشه در گفتگو با پلاتو هنر درباره شروع کار خود گفت: شروع اولیه من از هنرستان بود. در ابتدا بیشتر در حاشیه بودم و در کنار گروه های تئاتری و یا در گروه موسیقی فعالیت می کردم. تقریبا از سوم دبیرستان بود که کار اصلی خود را آغاز کردم.

وی ادامه داد: بعد از آن در اداره ارشاد سیستان و بلوچستان برای یک کاری به یک بازیگر زن نیاز داشتند و من برای این کار انتخاب شدم. حدود 6 ماه به طور کامل در آنجا بودم و یک اتاقی هم به من دادند و این اتفاق باعث شد تا من پیش دانشگاهی خود را به صورت غیر حضوری طی کنم. هرچند به واسطه اینکه مادرم بازیگر تئاتر بود با این دنیا آشنا بودم اما مواجهه اصلی من با بازیگری در آنجا اتفاق افتاد و در آنجا بود که متوجه شدم واقعا چنین استعدادی را دارم.

خسروی با اشاره به تحصیل در رشته بازیگری بیان کرد: در دانشگاه در رشته تئاتر تحصیل کردم و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بازیگری به تهران آمدم. در این برهه بود که با گروه های دانشجویی کار کردم و به آدم های مختلفی معرفی شدم و از آنجا که توانایی آواز خواندن داشتم، بیشتر به کارهای موزیکال معرفی می شدم. به گونه ای که اکثر کارهایی که انجام داده ام، موزیکال هستند.

بازیگر «شبکه مخفی زنان» افزود: اولین کار حرفه ای که انجام دادم در سال 95 و با آقای فرشاد مظنونی نیا در سالن مولوی بود. بعد از آن دیگر کارهای مختلفی به من پیشنهاد میشد تا اینکه برای فیلم «خاله قورباغه» به افشین هاشمی معرفی شدم. معرفی من به این پروژه هم به این نحو اتفاق افتاد که یکی از هم دانشگاهی های من با احسان بیات فر دستیار افشین هاشمی دوست بود و من را برای صداپیشگی معرفی کرد. من هم تست دادم و درنهایت در این پروژه جذاب با بسیاری از بزرگان و حرفه ای های این عرصه همکاری داشتم. این یکی از اتفاق های شگفت انگیز برای من بود. حتی وقتی خانم طائرپور صدای من را شنیدند، از من خواستند تا برای کاراکتر خاله قورباغه تست بدهم که درنهایت چون صدای من جوان بود برای این نقش انتخاب نشد و تصمیم گرفتند از صدای پخته تر استفاده کنند.

آناهیتا خسروی بازیگر فیلم کوتاه «گهواره سکوت» در بخش دیگری از صحبت های خود مطرح کرد: شروع همه چیز من از تئاتر بوده است و حتی کارهای تصویری که در آنها بودم هم از طریق دوستانم در دانشگاه معرفی شده ام یا باهم همکاری کرده ایم. مثلا «گهواره سکوت» که جایزه شایستگی بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره آمریکایی را دریافت کرد و من نیز جایزه بهترین بازیگر زن از دومین دوره جشنواره بین‌المللی  Itaúna برزیل را دریافت کردم. در 5 فیلم کوتاه دیگری هم که حضور داشته ام، با دوستان هم دانشگاهی خود همکاری کرده ام. درحقیقت مجموعه چیزهایی بود که از پیش زمینه تئاتر به آنها رسیدم. در فضای حرفه ای تر هم در بسیاری از دفاتر سینمایی و پروژه های مختلف تست دادم. یکی دیگر از فعالیت هایی که داشتم، سریال «افسانه هزار پایان» شهاب عباسی بود که از شبکه سه پخش میشد.

بازیگر سریال «افسانه هزار پایان» درباره فعالیت های خود در حوزه کودکان توضیح داد: کلا علاقه خاصی به بچه ها دارم. بچه ها کمک می کنند که پویا بمانیم و مدام در حال تحلیل و مطالعه باشیم. واقعا خود من از بچه ها خیلی یاد گرفته ام و این کار کردن با بچه ها باعث شده است که تخیل من همیشه و مدام بارور باشد. شاگردی دارم که حدود 10 سال پیش شاگرد من بوده است و در حال حاضر نیز در یکی از شبکه های تلویزیونی شهرستان ها به عنوان مجری فعالیت می کند. مدتی پیش برای تشکر و قدردانی به من پیام داده بود. این اتفاق خیلی ارزشمند است و به نظر من همین تاثیرگذاری یکی از مهم ترین رسالت های هنرمند است.

آناهیتا خسروی در پایان درباره فعالیت های خود گفت: در حوزه کودکان به تدریس تئاتر و نمایش خلاق می پردازم. همچنین یک آلبوم هم برای کودکان کار کردم که به صورت دو صدا ضبط شده است. مجوزهای مربوط به شعر گرفته شده و در اولین فرصت به سراغ طی کردن ادامه پروسه آن خواهم رفت تا بتوانم این آلبوم را به گوش کودکان برسانم.

 

محمد زکی زاده

https://didhonar.ir/?p=25537