پلاتوهنر

یادداشتی درباره سریال «فوفو»

کار کودک را مستمر بسازید/ «فوفو» عروسک شود

به گزارش پلاتو هنر، سریال «فوفو» به کارگردانی میثم معراجی با بازی جواد رضویان، الیکا عبدالزاقی، بهراد خرازی و… ار پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود. مریم مبینی منتقد سینما یادداشتی درباره این سریال نوشته است که در ادامه می‌خوانید: «بارها درباره

به گزارش پلاتو هنر، سریال «فوفو» به کارگردانی میثم معراجی با بازی جواد رضویان، الیکا عبدالزاقی، بهراد خرازی و… ار پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود.

مریم مبینی منتقد سینما یادداشتی درباره این سریال نوشته است که در ادامه می‌خوانید:

«بارها درباره اینکه باید خوراک فرهنگی کودکان و نوجوانان توسط تولیدات داخلی فراهم شود، صحبت شده و همیشه انتظار بوده است که کسی از جایی برای این گروه سنی کاری کند. در دهه های گذشته بار این مسئولیت صرفا بر دوش تلویزیون و سینما بود و با کمرنگ شدن سینمای کودک این وظیفه ماند برای تلویزیون که خود آن هم دیگر نه مخاطب قبل را داشت نه تولیدات به نسبت خوب گذشته را. حتی بسیاری از منتقدان معتقد هستند که تلویزیون با تولید برنامه های ضعیف کودک به این حوزه ضربه نیز زده و باعث شده است که خانواده ها امکان سپردن بخشی از تربیت فرزندان شان به تلویزیون را نداشته باشند.

با گذشت سال ها و آمدن پلتفرم ها به معاملات تولید و پخش محتوا، مدتی است که تولید سریال های کودک با رنگ و لعاب خوب در این پلفترم ها باب شده است که یکی از نمونه های آن سریال «فوفو» به کارگردانی میثم معراجی است که از پلتفرم فیلم نت در حال پخش است.

این سریال که هر قسمت آن یک موضوع مستقل دارد پای موجودات فضایی را به زمین باز کرده است که این می تواند باعث ارتقای خلاقیت در ذهن کودکان شود. همچنین شخصیت اصلی سریال که یک موجود فضایی به نام فوفو است شخصیتی انیمیشنی است که بامزه و دوست داشتنی است و بچه ها می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. حال و هوای سریال نیز فانتزی و رنگارنگ است و موسیقی شاد و پرریتم نیز به ارتباط برقرار کردن کودکان با آن کمک می کند.

با وجود اینکه تا الان سه قسمت از اثر پخش شده است ولی می توان انتظار داشت که جای خود را بین بچه ها و خانواده ها باز کند؛ گرچه بچه هایی از همه اقشار جامعه خود را در چنین سریالی پیدا نمی کنند.

چیزی که انتظار می رفت پلتفرم در کنار پخش این اثر بدان اقدام کند و یا در ادامه مسیر از آن بهره ببرد ساخت عروسک و دیگر اقلام با استفاده از شخصیت فوفو است. بچه ها دوست دارند شخصیت های محبوب شان را کنارشان داشته باشند و اگر لوازم التحریر و کیف و دیگر ابزارهایی از این دست با شخصیت فوفو طراحی و اجرا شود می تواند به دیده شدن این سریال کمک کند.

اما دیگر چیزی که می تواند به فیلم نت کمک کند که خانواده ها و بچه ها را به عنوان مخاطب تخصصی و جدی خود نگه دارد این است که تولید آثار برای کودکان را به طور مستمر دنبال کند نه اینکه به پخش یک سریال بسنده کند. در حال حاضر که بقیه رقبا اغلب در این زمینه سیاست جدی و پیوسته ای ندارند بهترین موقعیت است که جایی مثل فیلم‌نت در کنار تولید سریال های بزرگسال به تولید کارهای کودک نیز اقدام کند.

شاید در حال حاضر بیننده کارهای کودک آن مقداری نباشد که یک پلتفرم را قانع به سرمایه گذاری در این عرصه کند ولی اگر این تولیدات به طور مستمر پخش شوند به مرور مخاطب نیز شرطی می شود و حتما تعداد قابل توجهی مخاطب به پلتفرم خواهد آمد.»

https://didhonar.ir/?p=25153