پلاتوهنر

مدیرکل هنرهای تجسمی خبر داد:

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران خانم است

به گزارش پلاتو هنر، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی که روز گذشته 24 تیرماه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان مرکزی حضور یافته بود، در سخنانی اظهار کرد: زحمت بسیاری کشیده شد تا پس از یک وقفه ۱۰

به گزارش پلاتو هنر، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی که روز گذشته 24 تیرماه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان مرکزی حضور یافته بود، در سخنانی اظهار کرد: زحمت بسیاری کشیده شد تا پس از یک وقفه ۱۰ ساله، برای دهمین بار پرچم جشنواره هنرهای تجسمی در استان مرکزی برافراشته شود که جای قدردانی از تمامی برگزارکنندگان این جشنواره دارد.

او با بیان اینکه باید قدر زحمات هنرمندان پیشکسوت را بدانیم و این سنت را ادامه دهیم، گفت: امروز آنچه در زندگی ما رفتارساز است و سبک زندگی‌مان را می‌سازد به ارتباط بین هنرهای تجسمی و فرایند تفکر وابسته است.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیشتر مردم دستی بر آتش هنرهای تجسمی دارند و وقتی هنری، بیشتر در زندگی مردم حضور دارد، در حوزه سبک زندگی هم می‌تواند تاثیرگذارتر باشد. هنرهای تجسمی خیلی مبتنی بر چهره‌ها یا سلبریتی‌ها نیست؛ چراکه این هنر به قدری تاثیرگذار است که گاهی بیننده فراموش می‌کند بداند هنرمند کیست.

خراسانی‌زاده با تاکید بر اینکه در هنرهای تجسمی فرصت برای نقش‌آفرینی چهره‌های مختلف فراهم‌تر است، اضافه کرد: برای اولین بار، دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، یک بانو خواهد بود و شاهد رویکردهای تازه‌ای در این جشنواره هستیم. از هنرمندان بازه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال دعوت می‌کنیم تا حتما در این جشنواره حضور پیدا کنند. همچنین دوسالانه‌های مختلفی را در عرصه هنرهای تجسمی پیش‌رو داریم و در محرم امسال نیز برنامه بازخوانی هنرهای عاشورایی را خواهیم داشت که هنرمندان استان مرکزی ازجمله شرکت‌کنندگان این برنامه هستند.

مدیرکل هنرهای تجسمی تصریح کرد: امیدواریم به واسطه رویکردی که در دولت سیزدهم وجود دارد، حمایت بیشتری از هنرهای تجسمی به عمل آید. خوشبختانه در قانون بودجه امسال، ارگان‌های دولتی موظف شد‌ه‌اند تا یک درصد از بودجه خود را در عرصه فرهنگ و هنر هزینه کنند.

در بخش دیگری از این آیین، سینا دلشادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در سخنانی گفت: بسیار خرسندیم که این رویداد پس از یک دهه دوباره برگزار شده است. هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی، همواره در طول تاریخ اثبات کرده‌اند که زمانه‌شناس‌ترین هنرمندان بوده‌اند. وقتی تاریخ انقلاب اسلامی را مرور می‌کنیم به نقش هنرمندان در بیداری و روشنگری مردم پی می‌بریم.

او تصریح کرد: هنرمندان، همواره پیشگام حرکت عمومی جامعه بوده‌اند و افکار عمومی را در بزنگاه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی همراه خود کرده‌اند و نعمت الهی هنر را قدر دانسته و همواره حق مطلب را ادا کرده‌اند.

در ادامه، برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره هنرهای تجسمی استان مرکزی به شرح زیر معرفی شدند:

-بخش عکس

رتبه سوم فاطمه عابدی، رتبه دوم علی اصغر یوسفی و رتبه اول رمضان پارسامنش 

-بخش پوستر 

رتبه سوم حامد رضایی، رتبه دوم حسام خسروی و رتبه اول امیرمهدی خطی نسب 

-بخش تصویرسازی

رتبه سوم امیر پهلوانی، رتبه دوم عاطفه قضات و رتبه اول شیوا بیرامی 

-بخش کارتون و کاریکاتور

رتبه‌های برگزیده فاطمه عبدی، رضا فعال عراقی نژاد، مهشاد امیری و رتبه اول محمود شکرایی .

-بخش نگارگری، تذهیب و گل مرغ

رتبه برتر در بخش زرنگاری خانم‌ها آزاده مهدوی و طیبه صحرانورد، در بخش گل مرغ فیروزه سعیدی و در بخش نگارگری رضا امیری 

-بخش مجسمه‌سازی

رتبه سوم امین عظیمی، رتبه دوم فاطمه محمودی و رتبه اول مجتبی حیدری 

-بخش طراحی

رتبه سوم پارسا مسعودی، رتبه دوم پری عطا الهی و رتبه اول یگانه سرلک

-بخش نقاشی

رتبه سوم محمد شیروانی، رتبه دوم منصوره سادات حجازی و رتبه اول فرحناز فیروزی

نمایشگاه هنرهای تجسمی استان مرکزی از ۲۴ تا ۲۷ تیرماه در فرهنگسرای آیینه شهر اراک میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

منبع: ایسنا

https://didhonar.ir/?p=24300