پلاتوهنر

از سید مهدی جوادی تا مجید زین العابدین؛

پایان تکذیب‌ها و آغاز مدیریت جدید در بنیاد سینمایی فارابی

به گزارش پلاتو هنر، در تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ و با استناد به مصوبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی، طی حکمی از سوی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، سید مهدی جوادی به سمت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

به گزارش پلاتو هنر، در تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ و با استناد به مصوبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی، طی حکمی از سوی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، سید مهدی جوادی به سمت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد.

سال گذشته و تنها مدت کوتاهی پیش از برگزاری جشنواره فیلم فجر زمزمه‌های تغییر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به گوش رسید که به سرعت تکذیب شد و با معرفی فیلم‌های فارابی در جشنواره فجر ۱۴۰۱ بسیاری از افراد معتقد بودند که این اتفاق ابقای جوادی را تاحدی پیش خواهد برد.

اما در هفته گذشته مجدد زمزمه‌های تغییر سید مهدی جوادی از مدیریت بنیاد سینمایی فارابی قوت گرفت و در همان زمان نیز یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای این جایگاه، مجید زین‌العابدین بود.

این اتفاق تا جایی پیش رفت که در روز ۱۴ تیرماه برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی‌های خود مبنی بر تغییر در مدیریت فارابی را مطرح کردند. اما در همان روز مصاحبه‌ای از مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی با ایرنا منتشر شد که تمام این اخبار و حواشی را تکذیب کرد.

احسان هوشیارگر هر گونه اخبار درباره تغییر و تحول در مدیریت کلان بنیاد سینمایی فارابی را تکذیب کرد و گفت:‌ به‌رغم این شایعات که از صبح امروز در میان برخی رسانه‌ها منتشر شد، هیچ تغییر و تحولی صورت نگرفته و آقای سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد در محل دفتر کار خود حاضر است و امروز طبق برنامه کاری به امور بنیاد رسیدگی کرد. تغییر قریب الوقوع آقای جوادی که در برخی رسانه‌ها منتشر شد برای خود ما هم عجیب بود، زیرا همین امروز جلسه شورای معاونان به ریاست وی در بنیاد تشکیل شد و برنامه‌های پیش‌روی بنیاد طبق دستور کار منظم، مورد بررسی قرار گرفت، برنامه‌های روزهای آتی هم در حال پیگیری است و طبق برنامه انجام خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در روزهای گذشته و در حاشیه آیین پایانی رویداد فرهنگی «دا ۲» در فرهنگسرای نیاوران در پاسخ به این پرسش که زمزمه هایی درباره تغییر سید مهدی جوادی مدیر بنیاد سینمایی فارابی به گوش می رسد و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، بیان کرد: بحث تغییر مدیران معمولا در فضای رسانه‌ای بسیار مطرح می‌شود و هر روز گمانه‌زنی‌هایی در مورد جابه جایی به گوش می‌رسد. در این باره نیز، اگر قرار باشد تغییراتی صورت گیرد، امر متداولی خواهد بود. البته جابه جایی در بنیاد سینمایی فارابی، در حوزه اختیارات سازمان سینمایی است و آن سازمان در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند. آقای جوادی زحمات زیادی در این بنیاد کشیده که قابل تقدیر است. به عنوان مثال سال گذشته سازمان سینمایی در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر، به کمک بنیاد سینمایی فارابی توانست این رویداد بزرگ را به خوبی، برگزار کند.

با تمام این اتفاق‌ها و صحبت‌های مطرح شده، امروز دوشنبه ۱۹ تیرماه و در طی حکمی از سوی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید زین العابدین به سمت مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد. اینجا بخوانید.

زین العابدین به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی فعالیت داشته و علاوه بر مدیریت در صداوسیما به عنوان مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فعالیت داشته است.

از جمله سوابق مجید زین العابدین مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی و روابط بین‌المل، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، رئیس شبکه‌های یک، سه و پنج سیما، دبیر شورای اتاق فکر سینما در رسانه ملی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ورزش صداوسیما، رئیس شورای اقتصاد رسانه ملی، دبیر ستاد رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی، دبیر بخش فیلم و سریال سومین و چهارمین جشنواره جام جم، عضو شورای عالی سیاستگذاری جشنواره‌های تلویزیونی جام جم، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری جشنواره‌های مراکز استان‌های صداوسیما، قائم مقام ستاد رسانه‌ای رونق تولید در رسانه ملی و دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

https://didhonar.ir/?p=23626