پلاتوهنر

هوش مصنوعی در دنیای هنر

به گزارش پلاتو هنر، یکی از دغدغه های حال حاضر در دنیای هنر، گسترش هوش مصنوعی، کاربردها، تاثیرات و آینده ای که برای دنیای هنر رقم خواهد زد، است. به همین دلیل، پلاتو هنر در این هفته سعی کرد اخبار

به گزارش پلاتو هنر، یکی از دغدغه های حال حاضر در دنیای هنر، گسترش هوش مصنوعی، کاربردها، تاثیرات و آینده ای که برای دنیای هنر رقم خواهد زد، است. به همین دلیل، پلاتو هنر در این هفته سعی کرد اخبار و اظهار نظر هنرمندان و پژوهشگران در این عرصه را ترجمه و انتشار دهد.

در ادامه اخبار منتشر شده در مورد هوش مصنوعی را می‌توانید مشاهده کنید.

هوش مصنوعی چطور صنعت سینما را تغییر خواهد داد؟

حقیقت این است که هوش مصنوعی دیگر داستان علمی – تخیلی یا یک بیگانه شرور نیست! هوش مصنوعی مانند عضوی از خانواده با ما زیر یک سقف زندگی می‌کند و ما در طول روز با آن سر و کار داریم؛ اتومبیل های هوشمند، سرویس های پخش آنلاین مانند نتفلیکس، سیستم تشخیص چهره در دستگاه هایی مانند لپ تاپ و تلفن همراه، بازی های کامپیوتری و…

هوش مصنوعی علاوه بر اینکه برای ساخت فیلم و خلق جهان داستان‌ها موضوع جذابی است ، امروزه در فرآیند های فیلمسازی نیز به کار می‌رود.

حال با افزایش استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فیلم این پرسش ها به وجود می‌آیند که گستردگی این انقلاب چقدر است؟ آیا هوش مصنوعی باعث پایان فیلم مستقل می‌شود؟ آیا هوش مصنوعی باعث گسترش پروژه های بهتر و پایدارتر است؟

با گسترش هوش مصنوعی به ارزش هنر دست انسان پی می‌بریم

تینا تالون پژوهشگر و آهنگساز، طی مصاحبه ای با آرت نت نیوز، دیدگاه خود درباره هوش مصنوعی را بیان کرد.

او بیان کرد که با فراگیری بیشتر هوش مصنوعی و آثار تولید شده توسط آن، انسان ها به ارزش واقعی هنر دست انسان پی خواهند برد و به دلیل درک ارزش همکاری با انسان های دیگر، به دنبال کار گروهی خواهند بود.

هوش مصنوعی جای خلاقیت را نخواهد گرفت

بنوا چیو کارگردان فرانسوی که امسال در جشنواره انیمیشن انسی ۲۰۲۳، برنده جایزه تماشاگران برای انیمیشن «سیروکو و پادشاهی جریان های هوایی» شد، دیدگاه خود درباه هوش مصنوعی را بیان کرد.

او گفت: از نظر من، اتفاقی که در حال حاظر با وجود هوش مصنوعی برای انیمیشن در حال وقوع است بسیار شبیه اتقافی است که با حظور عکاسی برای نقاشی افتاد. سبک فتورئالیسم در نقاشی کلاسیک اساسا متوقف شد چون این سبک بسیار شبیه عکاسی بود و فکر می‌کنم که احتمالا همین اتفاق با هوش مصنوعی بیوفتد و شاهد تاثیراتی مشابه روی تصاویر سی جی آی و سه بعدی باشیم.

تیتراژ آغازین «حمله سری» با هوش مصنوعی ساخته شد

تیتراژ آغازین سریال «حمله سری» (Secret Invasion) با بازی ساموئل ال. جکسون با هوش مصنوعی خلق شده است. در پی مصاحبه علی سلیم کارگردان سریال با «پالیگان» و تأیید شدن این موضوع، در شبکه‌های اجتماعی بحث‌های زیادی به وجود آمده است.

از هوش مصنوعی بت نسازید

 

کارگردان فیلم «تنت» گفت: حمایت از توانایی های بی حد ومرز هوش مصنوعی، در واقع حمایت کردن از کاهش مسئولیت های انسان از لحاظ اقدامات نظامی، اقتصادی-اجتماعی و دیگر اقداماتشان است. نسبت دادن صفت های خداگونه به هوش مصنوعی برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت هایمان، بزرگ ترین خطر هوش مصنوعی است.

او بیان کرد: نمی­دانم چه داستانی پشت این قضیه است که در طول تاریخ، میل انسان ها به ساخت بت های دروغین مشاهده می­‌شود. چیزی شبیه خودمان می‌­سازیم و بعد بخاطر ساخت آن، ادعای داشتن قدرت خداگونه می­‌کنیم.

 

https://didhonar.ir/?p=22242