پلاتوهنر

جواد موگویی:

«مصلحت» را توقیف کنید!

به گزارش پلاتو هنر، جواد موگویی مستندساز، نویسنده و پژوهشگر تاریخ انقلاب در صفحه مجازی خود نسبت به اشکالات تاریخی فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه اعتراض کرد و خواستار توقیف این فیلم شد. او در

به گزارش پلاتو هنر، جواد موگویی مستندساز، نویسنده و پژوهشگر تاریخ انقلاب در صفحه مجازی خود نسبت به اشکالات تاریخی فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه اعتراض کرد و خواستار توقیف این فیلم شد.

او در این رابطه نوشته است: «یک عمر بر اساس مستندات نوشتیم مجاهدین خلق در ۲۲ بهمن ۵۷، انبارهای اسلحه را خالی و مخفی کردند تا به‌ وقت ۳۰ خرداد ۶۰ به جان مردم بیافتند. یک عمر نوشتیم رجوی شروع‌کننده جنگ مسلحانه بود.

حالا حوزه هنری و سازمان اوج فیلم ساخته‌اند که پسر تندرویِ دادستان انقلاب کشور (آیت‌الله محمدی‌گیلانی)، در سال۵۹ و پیش از جنگ مسلحانه مجاهدین خلق، با اسلحه بدون مجوز، به میتینگ سیاسی (نه مسلحانه) مجاهدین حمله کرده و سخنران را می‌کشد!

خداقوت به اوج و حوزه هنری! فیلم ساخته‌اند به‌روایت مجاهدین! سال‌هاست رجوی همین روایت را از رخداد ۶۰ کرده است! که این جمهوری‌اسلامی بود که جنگ را آغاز و ما را مجبور به دفاع کرد! بله، در انتهای فیلم، با عدالتخواهی دادستان انقلاب قاتل به جزایش می‌رسد، اما به چه قیمتی می‌خواهیم از عدالتخواهی نظام فیلم بسازیم؟! به قیمت سفید کردن و وارونه‌سازی تاریخ تروریستیِ مجاهدین خلق؟!

همیشه چوب ممیزی بر کتاب‌هایم را خورده‌ام و قربانیِ ممیزی سلیقه‌ای بوده‌ام. اما باید بنویسم: وزارت ارشاد محترم دولت انقلابی برای حراست از تاریخ و خون شهدای ترور فیلم «مصلحت» را توقیف کنید!

پی‌نوشت: امروز حضورا به مسئولین فوق نکاتم را گفتم. گفتند تو زیادی تاریخ‌انقلاب خواندی! مخاطبین این نکات را از فیلم نمی‌فهمند!»

 

https://didhonar.ir/?p=21504