پلاتوهنر

پایه دستمزد صنف مدرسان تئاتر اعلام شد

به گزارش پلاتو هنر، براساس نرخ‌­نامه مصوب انجمن مدرسان تئاتر، حداقل دستمزد آموزش تئاتر آموزشگاهی هر ساعت 250 هزار تومان و دانشگاهی هر ساعت 80 هزار تومان تعیین شده است و هر مرکز آموزشی با توافق مدرسان می­تواند حداکثر پرداختی

به گزارش پلاتو هنر، براساس نرخ‌­نامه مصوب انجمن مدرسان تئاتر، حداقل دستمزد آموزش تئاتر آموزشگاهی هر ساعت 250 هزار تومان و دانشگاهی هر ساعت 80 هزار تومان تعیین شده است و هر مرکز آموزشی با توافق مدرسان می­تواند حداکثر پرداختی را توافق کند.

این نرخ­نامه حاصل معدل چندین نرخ­نامه ساعتی است؛ پایه دستمزد آموزشی مصوب وزارت فرهنگ، پایه پرداختی مصوب قانون کار، پایه نرخ ساعتی آموزش عمومی تئاتر و پایه نرخ ساعتی آموزش خصوصی تئاتر در سراسر کشور.

گفتنی است، در حال حاضر بسیاری از مراکز دانشگاهی، حتی نیمی از پایه پرداختی را هم رعایت نکرده و از ارائه بیمه و قرارداد مدرس سر باز می­زنند و هزینه آن را از حداقل دستمزد کسر می‌‌کنند که این موضوع در بخش حقوقی انجمن و با هماهنگی اداره کار قابل پیگیری است. همچنین رتبه مربیان آموزشی حق‌­التدریس دانشگاهی سال‌هاست فراموش شده و در پایه پرداختی ایشان بی­اثر شده است که در فعالیت حقوقی آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حق سنوات، حق اولاد، حق همسر، حق مسکن، حق خوراک و خواروبار، حق رفت و آمد، پاداش پایان سال، حق مهارت و تخصص، کارت شناسایی، قرارداد، بیمه، حقوق ماهیانه، پرداختی به­هنگام فصلی و بسیاری موارد حقوقی دیگر از سوی مراکز آموزشی زیرپا گذاشته می­شود که در انجمن مدرسان تئاتر پس از ایجاد پیمان دسته­جمعی و هماهنگی با کارفرمایان و نهادهای سیاست‌گذار آموزش کشور، از سال­های آتی در سیاست­های آموزشی و اجرایی و تصویب نرخ­نامه و شیوه همکاری مدرسان تئاتر با مراکز آموزشی اثرگذار خواهد بود.

در جلسه خردادماه تعیین پایه دستمزد مدرسان تئاتر، هیات مدیره این انجمن صنفی ضمن قدردانی از مراکز آموزشی دانشگاهی و آموزشگاهی که حقوق مدرسان را رعایت می­کنند، از پایین­ترین نرخ پرداختی در دانشگاه آزاد با تاخیر پرداخت شش ماه تا یک­سال و قطع همکاری گروهی با مدرسان باسابقه و متخصص گروه آموزش تئاتر واحد تهران­ مرکز اظهار گله­‌مندی نموده و این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

https://didhonar.ir/?p=20370