پلاتوهنر

نولان مطرح کرد؛

روایت «اوپنهایمر» براساس اول شخص است

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ایندی وایر، کریستورفر نولان کارگردان فیلم «اوپنهایمر»، درباره مراحل نوشتن فیلمنامه این فیلم توضیح داد. کریستوفر نولان در مصاحبه ای با مجله امپایر گفت: «در واقع فیلمنامه این فلیم را بر اساس اول

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ایندی وایر، کریستورفر نولان کارگردان فیلم «اوپنهایمر»، درباره مراحل نوشتن فیلمنامه این فیلم توضیح داد.

کریستوفر نولان در مصاحبه ای با مجله امپایر گفت: «در واقع فیلمنامه این فلیم را بر اساس اول شخص نوشتم. کاری که تا به حال انجامش نداده بودم و نمی دانم که کسی قبلا این کار را کرده باشد. دلیل این کار این است که با سکانس های رنگی که بخش عمده این فیلم هستند، تمام وقایع داستان از نگاهِ خود اوپنهایمر روایت می‌شود و مخاطب به معنای واقعی شاهد همه چیز از دریچه نگاه اوست.»

نولان بعد از اتمام فیلمنامه، آن را به اندرو جکسون سوپروایزر جلوه های بصری که برنده اسکار برای فیلم «تنت» بود، داد و با کمک او صحنه انفجار بمب اتمی را بدون استفاده از جلوه های ویژه بصری ساخت.

او در این رابطه به جکسون گفت: «ما باید راهی برای ورود به ذهن اوپنهایمر پیدا کنیم تا بتوانیم جهان و حرکت اتم را از دیدگاه او ببینیم. ما باید امواج انرژی و جهان کوانتمی را مانند تصورات او ببینیم. سپس باید ببینیم که چگونه این به آزمون ترینیتی تبدیل می شود. ما به نحوی باید خطر و تهدید را حس کنیم.»

در فیلم «اوپنهایمر» که توسط کمپانی یونیورسال ساخته شده است و در بیست و یکم جولای 2023 اکران می‌شود، کیلین مورفی نقش اوپنهایمر را ایفا می‌کند‌.

https://didhonar.ir/?p=19778