پلاتوهنر

تغییر مدیرکل تجسمی تصمیم عده‌ای از مدیران بود

به گزارش پلاتو هنر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 30 اردیبهشت ماه در حکمی محمد خراسانی‌زاده را به سمت مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی این وزارتخانه منصوب کرد. عبدالرضا سهرابی مدیر کل سابق هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و

به گزارش پلاتو هنر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 30 اردیبهشت ماه در حکمی محمد خراسانی‌زاده را به سمت مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی این وزارتخانه منصوب کرد.

عبدالرضا سهرابی مدیر کل سابق هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره به سوالات زیر پاسخ داد.

*آیا شما صندلی را واگذار کردید یا این تصمیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که «محمد خراسانی‌زاده» جایگزین شما شود؟

– این یک مسئولیت است که دست به دست می‌چرخد. من اگر خودم می‌خواستم مسئولیتم را واگذار کنم که باید متنی را در اختیار رسانه می‌گذاشتم؛ پس چنین نبوده… این تصمیم عده‌ای از مدیران بوده و من هم تبعیت کردم. هرچند هنوز نمی‌دانم علت آن چیست. الان برادر خراسانی‌زاده در این سمت هستند که برای ایشان آرزوی توفیق دارم. مهمترین موضوع برای من در کار مدیریتی، رضایت پروردگار است. وقتی باری از روی دوش ما برداشته می‌شود به جای ناراحتی، شما باید خرسند باشید. من حقیقتا خرسندم که این بار روی دوش من برداشته شده؛ نمی‌دانم من قرار است مسئولیت دیگری داشته باشم یا نه، اما مسئولیت پذیرفتن کار بسیار سختی است چون برای تک‌تک لحظات شما باید پاسخگوی محضرالهی باشید. من یک سال پرتلاطم را پشت سر گذاشتم و قضاوتش را هم می‌گذارم برعهده‌ اصحاب رسانه.

 

*شما به عنوان کسی که با نقاط ضعف و قدرت فعالیت در عرصه تجسمی آشنایی دارید، انتظار پیگیری چه مسائلی را از مدیر جدید این عرصه دارید؟

– خواهش می‌کنم همانطورکه کمک من بودید، برادرم آقای خراسانی‌زاده را هم در این راه یاری کنید. من دست تک تک اصحاب رسانه و خبرگزاری‌های منصف را می‌فشارم. اگر کمک شما نبود ما در هیچ‌‌کدام از امور موفق نمی‌شدیم. من می‌توانم بگویم نقش نخ تسبیح را داشته‌ام و کار اصلی را مهره‌ها انجام داده‌اند. حوزه تجسمی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و من از شما خواهشمندم اول راه، جای این که آقای خراسانی‌زاده را مورد سوال قرار دهید، به ایشان مشاوره بدهید تا انشالله روی موضوعات مختلف و مسائل موجود تسلط کافی را پیدا کنند.

سال گذشته در آخرین نشستی که داشتید، از جایزه‌ای که برای اولین بار برای رسانه و خبرنگار برتر سال هنرهای تجسمی خبر دادید. آیا این موضوع همچنان برقرار است؟

بله. نام آن جایزه را جایزه ویژه دال گذاشتیم به یاد مرحوم دالوند. این مراسم قرار بود در انتهای اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شود که انشالله که آقای خراسانی‌زاده این موضوع را پیگیری کنند. جایزه دال به جهت جایگاه ویژه‌ای که برای اصحاب رسانه در پیشرفت و تعالی این حوزه قائل هستم، برای من یکی از مهمترین موضوعات جدی سال ۱۴۰۲ در تجسمی بود.

منبع: صبا

https://didhonar.ir/?p=19397