پلاتوهنر

«غریبه‌ها» نگاهی متفاوت به بدن انسان است

به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های افرا فرحنکا به نام «غریبه‌ها» این روزها در گالری شریف برپا است. او در گفتگو با پلاتو هنر عنوان کرد: یک اتفاق خیلی خاص نبود که برای شکل‌گیری ایده اولیه نمایشگاه به آن

به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های افرا فرحنکا به نام «غریبه‌ها» این روزها در گالری شریف برپا است.

او در گفتگو با پلاتو هنر عنوان کرد: یک اتفاق خیلی خاص نبود که برای شکل‌گیری ایده اولیه نمایشگاه به آن اشاره کنم اما تقریبا واضح است که در خلق این آثار نوعی درگیری با بدن انسان در ذهن من وجود داشته است.

این هنرمند ادامه داد: در بازه‌ای از زمان این‌ مساله برای من جالب شده بود و توجه به اینکه ما در یک بدن زندگی می‌کنیم برایم تغییر کرده بود. گویی از زاویه‌ای جدید به این موضوع نگاه می‌کردم.

فرحناک تصریح کرد: همینطور روی این مساله کار کردم و دیدم که در تصویر ما می‌توانیم کارهای خیلی بیشتری با بدن انجام دهیم نسبت به چیزی که ما به عنوان فیگور از آن یاد می‌کنیم.

این هنرمندان درباره تکنیک آثار این مجموعه گفت: تکنیک تمام مجموعه رنگ روغن روی بوم است فقط یک تعداد از آثاری که نقش برجسته دارند از چسب سرامیک در آن‌ها استفاده شده است.

او بیان کرد: چشم هر کسی که با نقاشی مواجه می‌شود باید کانسپت آن را دریافت و نسبت خودش با یک اثر هنری را درک کند‌.

فرحناک در پایان درباره منابع الهام خود در این آثار گفت: اول از همه زندگی روزمره الهام‌بخش آثار من بوده است زیرا همین روزمره بودن نکات قابل توجهی در خود دارد. از طرفی تاثیر طبیعت را نمی‌توانم انکار کنم و کتاب‌ها و آثار دیگر. تمام این‌ها می‌توانند منبع الهام باشند و تفکرات شخصی من را بسازند.

گالری شریف در نشانی تهران، میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ واقع شده است.

https://didhonar.ir/?p=17934