پلاتوهنر

هنرمندان با «بوی گل و بانگ مرغ» به گالری ویستا می‌آیند

به گزارش پلاتو هنر، «بوی گل و بانگ مرغ» نمایشگاه گروهی از آثار ۳۹ هنرمند معاصر است. در این نمایشگاه که از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در گالری ویستا به تماشاست، ۴۱ اثر روی دیوارهای این گالری خواهد رفت. یلدا

به گزارش پلاتو هنر، «بوی گل و بانگ مرغ» نمایشگاه گروهی از آثار ۳۹ هنرمند معاصر است. در این نمایشگاه که از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در گالری ویستا به تماشاست، ۴۱ اثر روی دیوارهای این گالری خواهد رفت.

یلدا خواجه زاده گردآورنده این نمایشگاه، در استیتمنت خود آورده است: «رويكرد تعداد زيادى از هنرمندان معاصر به اين سبك و گرايش از نقاشى سنتى ايرانى (گل و مرغ) و كاركردشان با اين كيفيت و كميت، و بهره گيرى از مديوم ها و متريال هاى اين چنين گوناگون، خود تداعى گر ژانر جديدى است كه هر تماشاگر، بدون شناخت از دودمانه و سير تاريخى اين نوع نقاشى تا به امروز ، قدم به دنياى گل ها و پرنده هايى مى گذارد كه نغمه خوان روايات بيكران اند.»

او همچنین درباره کتاب «صد سال گل و مرغ» گفت: این كتاب سعى بر آن دارد تا چشم اندازى بى اغراق به گذرى يكصدساله از اين نوع نقاشى بگشايد و سير تكامل و تداوم و تعامل با هنر و هنرمندان را كه تا به امروز ادامه داشته است، در دسترس علاقمندان قرار دهد.

نمایشگاه گروهی «بوی گل و بانگ مرغ» آثاری از آیدین آغداشلو، عبدی اسبقی، سعید امکانی، لادن بروجردی، پوریا پرهیزکار، شکیبا پرورش، مجتبی تاجیک، حسین تمجید، شیده تامی، فرید جعفری، آهو حامدی، ستاره حسینی، یلدا خواجه زاده، بهرام دبیری، رضا درخشانی، سارا رزمی، حسینعلی رمضانی، غزال زارع، مهدی سحابی، حسن سلطانی، جلال شباهنگی، ایرج شافعی، رزیتا شرف جهان، امید شلمانی، علی اکبر صادقی، نیلوفر صالحی، نسترن صفایی، سرمه عرب، امیر فرهاد، حمزه فرهادی، بیژن قاسمی نژاد، بهنام کامرانی، علی ملک، امیر کبیرنژاد، شهرام کریمی، مهدی منصوری، الهام نفیسی، بهمن نیکو و گیزلا وارگا سینایی را به نمایش خواهد گذاشت.

ساعات بازدید از این نمایشگاه، جمعه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و در طول هفته از ساعت ۱۶ تا ۱۹ خواهد بود و گالری نیز روزهای شنبه تعطیل است. گالری ویستا در تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، پلاک ۱۱ واقع است.

https://didhonar.ir/?p=17601