پلاتوهنر

حسین ترک‌جوش در گفتگو با پلاتو هنر:

«زاغ‌زن» موضوعی جنجالی دارد/ ساخت فیلم کوتاه درباره محمد جهان‌آرا

حسین ترک‌جوش کارگردان فیلم کوتاه «عباس» که درباره بخشی از زندگی شهید عباس بابایی است در گفتگو با پلاتو هنر عنوان کرد: «عباس» بخشی از کودکی شهید بابایی است که روایت آن به دوران تحصیل شهید برمی‌گردد. او اظهار کرد:

حسین ترک‌جوش کارگردان فیلم کوتاه «عباس» که درباره بخشی از زندگی شهید عباس بابایی است در گفتگو با پلاتو هنر عنوان کرد: «عباس» بخشی از کودکی شهید بابایی است که روایت آن به دوران تحصیل شهید برمی‌گردد.

او اظهار کرد: واقعیت این است که من علاقه خاصی به شهدا دارم اما توفیق ساخت و حمایت ساخت چنین اثری تاکنون نصیب من نشده بود. درنتیجه با اولین پیشنهاد ساخت چنین فیلمی با جان و دل سراغش رفتم. البته این را هم اضافه کنم که قطعا اگر خود شهید نمی‌خواست این توفیق نصیب من نمی‌شد چون بر این باورم که برای ساخت فیلم‌های ارزشی باید از سمت خود آن شهید دعوت شوی.

این کارگردان درباره ساخت اولین فیلم بلند خود توضیح داد: به‌تازگی مجوز ساخت اولین فیلم بلند من صادر شده است که موضوعی جنجالی دارد. این فیلم یک اثر اجتماعی است که موضوع اصلی آن معمایی – پلیسی است. در این فیلم به اراذل و اوباش پرداخته شده است و مطمئنم که اتفاقات بزرگی را رقم می‌زند. اسم این کار ابتدا «جواد مشهدی» بود که اکنون به «زاغ‌زن» تغییر کرده است.

ترک‌جوش در پایان با اشاره به ساخت فیلم کوتاهی درباره شهید محمد جهان‌آرا گفت: درحال حاضر مشغول پیش‌تولید یک فیلم کوتاه هستم با پروداکشن یک فیلم سینمایی که درباره شهید محمد جهان‌آراست. امیدوارم به همراه تیم خود بتوانیم سربلند از این پروژه خارج شویم و قدری از رشادت این فرمانده بزرگ را به تصویر بکشیم.

 

https://didhonar.ir/?p=16783