پلاتوهنر

یادی از «عسل بانوی» سینمای ایران

به گزارش پلاتو هنر، امروز دوازدهم فروردین ماه برابر با سالروز درگذشت زنده یاد عسل بدیعی بازیگر سینما است. بدیعی نوزدهم اردیبهشت ماه 1356 در تهران به دنیا آمد و فعالیت خود را از سال 1377 با بازی در فیلم

به گزارش پلاتو هنر، امروز دوازدهم فروردین ماه برابر با سالروز درگذشت زنده یاد عسل بدیعی بازیگر سینما است.

بدیعی نوزدهم اردیبهشت ماه 1356 در تهران به دنیا آمد و فعالیت خود را از سال 1377 با بازی در فیلم سینمایی «بودن یا نبودن» به نویسندگی و کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد.

«بودن یا نبودن» داستان زندگی آنیک؛ دختر جوانی را روایت می کرد که احتیاج شدیدی به پیوند قلب داشت و با سختی و مشقت های زیاد در آخر موفق می شود تا رضایت خانواده جوانی به نام امیر که در شب ازدواجش دچار مرگ مغزی شده است؛ بگیرد.

عسل بدیعی فقط بیست و یک سال داشت که از طریق یکی از دوستانش متوجه تست بازیگری کیانوش عیاری برای ساخت فیلم جدیدش می شود. عیاری از همان ابتدا متوجه می‌شود عسل بدیعی دقیقا برای همین نقش ساخته شده‌ است. نوع نگاه و چهره‌ معصومانه عسل، همان چیزی بود که برای نقش اول فیلم «بودن یا نبودن» لازم داشته است.

عیاری با تلاش و صحبت های فراوان با خانواده بدیعی آنها را که تمایلی به حضور فرزندشان برای بازی نداشته اند، متقاعد می کند.

پیوند قلب «عسل بدیعی» در «بودن یا نبودن»/ فیلم

عسل بدیعی درباره اولین تجربه‌ بازیگری‌اش در فیلم «بودن یا نبودن» در پادکست «صدای خیال» ماهنامه «فیلم امروز» می‌گوید: «به عنوان یک بازیگر بی‌تجربه فکر نمی‌کردم از پس این کار به خوبی بربیایم ولی راهنمایی‌های کیانوش عیاری به عنوان کارگردان برایم راهگشا بود.»

حضور موفق بدیعی در این فیلم سینمایی باعث شد تا بسیاری از اهالی سینما به ظهور یک ستاره جدید در سینما اعتقاد پیدا کنند.

بیوگرافی و تصاویر دیده نشده عسل بدیعی+ عکس همسر و پسرش

نقطه عطف بازیگری زنده یاد بدیعی حضورش در فیلم «دست های آلوده» به کارگردانی سیروس الوند بود. او به دلیل بازی در این فیلم کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هجدهمین جشنواره فیلم فجر در سال 1378 شد.

بدیعی همسر سابق فریبرز عرب‌نیا بود که حاصل این ازدواج پسری به نام جانیار عرب نیا است.

«شیرین»، «همخانه»، «سربلند»، « از صمیم قلب»، «شمعی در باد» بخشی از آثار زنده یاد بدیعی در سینما است.

زنده یاد بدیعی در تاریخ 11 فروردین ماه 1392 به حالت کما رفت و پس از انتقال به بیمارستان لقمان در روز 12 فروردین ماه دچار مرگ مغزی شد.

در نهایت در روز سیزدهم فروردین ماه با اعلام موافقت خانواده این هنرمند، همه اعضای داخلی از جمله کلیه، قلب و ریه او به بیماران نیازمند اهدا شد.

گویی که زندگی بدیعی با فیلم سینمایی «بودن و نبودن» گره خورده بود، گره ای که بعد از 17 سال حضور در سینما و حضور در بین اهالی هنر این بار با تغییر در شخصیت های «آنیک» و «امیر» به شکلی دیگر رقم خورد.

عسل سینمای ایران در سن 35 سالگی روز هجدهم فروردین ماه 1392 به خانه ابدی روانه شد.

یادش گرامی

https://didhonar.ir/?p=15657