پلاتوهنر

یادی از رسول ملاقلی‌پور و سینمای او

به گزارش پلاتو هنر، پانزدهم اسفندماه سالروز درگذشت زنده یاد رسول ملاقلی ‌پور کارگردان، تهیه ‌کننده و فیلمنامه ‌نویس بود. سینماگری که پس از فوتش نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر برای یک عمر فعالیت به خانواده او اهدا

به گزارش پلاتو هنر، پانزدهم اسفندماه سالروز درگذشت زنده یاد رسول ملاقلی ‌پور کارگردان، تهیه ‌کننده و فیلمنامه ‌نویس بود. سینماگری که پس از فوتش نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر برای یک عمر فعالیت به خانواده او اهدا شد.

ملاقلی‌پور در سال متولد ۱۷ شهریور ۱۳۳۴ اردبیل شد. این هنرمند فعالیت خود را از سال ۱۳۶۲ فعالیت خود را آغاز کرد و آثار ماندگاری چون «هیوا»، «میم مثل مادر» ،«مزرعه پدری»،«قارچ سمی» و «نجات یافتگان» از خود به یادگار گذاشت.

پرداخت این هنرمند به تولید آثار سینمایی در زمینه جنگ باعث شد تا او به عنوان یکی از کارگردانان مورد توجه این حوزه مطرح شود و جای خالی او در این زمینه به وضوح به چشم می‌آید.

ملاقلی پور در 15 اسفندماه 1385 زمانی که برای نگارش فیلمنامه بعدی اش به شمال کشور سفر کرده بود  بر اثر سکته قلبی درگذشت و سینمای ایران سوگوار یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان معاصر شد.

https://didhonar.ir/?p=13820