پلاتوهنر

نگاه غیرمستقیم به نگارگری ایرانی دارم

به گزارش پلاتو هنر، پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر جمعه 5 اسفندماه با معرفی برگزیدگان کار خود را به پایان رساند. پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر از هفتم تا ۲۸ بهمن‌ماه امسال در بخش نمایشگاهی برگزار شد. این جشنواره هنری با

به گزارش پلاتو هنر، پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر جمعه 5 اسفندماه با معرفی برگزیدگان کار خود را به پایان رساند.

 پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر از هفتم تا ۲۸ بهمن‌ماه امسال در بخش نمایشگاهی برگزار شد. این جشنواره هنری با نمایش آثار منتخب هنرمندان در بخش‌ طوبای زرین (رقابتی)، بخش ویژه با موضوع قله‌ها (رقابتی) و بخش تجسم هنر ویژه‌ی استان‌ها (غیر رقابتی) برگزار شد.

موضوع جشنواره پانزدهم آزاد بود و در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سـرامیک، چیدمان) نقاشی و نگارگری آثار ارزیابی شدند.

در دو بخش «طوبای زرین» و «قله‌ها» مجموعا ۴۴۰ اثر از ۲۷۴ هنرمند در رشته‌های مختلف روی دیوار رفت.

در ادامه گفتگویی با آذر امیدی برگزیده بخش نقاشی داشتیم و او درباره اثر خود توضیح داد: نام اثر من در جشنواره «آخرین سرو» بود و به عنوان آخرین سروی که منتظر ظهورشان هستیم در این اثر به صورت نمادین به تعجیل در ظهور امام زمان (عج) اشاره داشتم.

این هنرمند ادامه داد: فکر می کنم این جایزه هم توجه ویژه امام زمان به من بود.

امیدی در پایان تصریح کرد: کار من تلفیق هنر سنتی و مدرن است و نگاه غیرمستقیم به نگارگری ایرانی دارم و از ویژگی های نگارگری ایران الهام می گیرم و با قلمی مدرن این آثار را ارائه می کنم.

https://didhonar.ir/?p=12841