پلاتوهنر

اجرای «می‌خواهم میوسوف را ببینم» کاملا به متن وفادار است

به گزارش پلاتو هنر، نمایش «می خواهم میوسوف را ببینم» به نویسندگی تامارا دالمات، ترجمه محمود عزیزی و کارگردانی محمدجواد حبیبی از 17 بهمن تا 17 اسفندماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه است. این اجرا بهانه

به گزارش پلاتو هنر، نمایش «می خواهم میوسوف را ببینم» به نویسندگی تامارا دالمات، ترجمه محمود عزیزی و کارگردانی محمدجواد حبیبی از 17 بهمن تا 17 اسفندماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه است. این اجرا بهانه ای شد تا به گفتگویی کوتاه با کارگردان این نمایش کمدی بپردازیم.

محمدجواد حبیبی درباره شروع فعالیت هنری خود در عرصه تئاتر گفت: 16 سال است که در عرصه هنرهای نمایشی فعالیت می کنم و تاکنون آثاری چون «زندگی ضربدر چهار»، «نوای اسرارآمیز»، «خر قلندر» را به عنوان کارگردان اجرا کرده ام و اکنون نیز با کارگردانی نمایش «می خواهم میوسوف را ببینم» در تماشاخانه ایران‌شهر میزبان مخاطبان هستم.

این هنرمند درباره روند تولید این نمایش گفت: ما برای اجرای اولیه کار حدود 5 ماه تمرین کردیم البته این تمرین ها به صورت فشرده نبود  اما سعی کردیم تا برای یک اجرای خوب آماده شویم.

حبیبی با بیان اینکه «می خواهم میوسوف را ببینم» مهرماه سال جاری در پردیس تئاتر تهران اجرا شده است، توضیح داد: این دومین اجرای عموم نمایش است. البته اجرای قبل تنها برای 12 شب در پردیس تئاتر تهران بود و پس از آن برای اولین بار در جشنواره تئاتر استان تهران حضور پیدا کردیم.

این کارگردان در پایان با اشاره به اینکه برای اجرا در متن اثر تغییری ایجاد نشده است، گفت: ما به‌هیچ‌وجه در قصه دست نبردیم و به پیامی که نمایش  به مخاطب القا می کند، کاملاً وفادار ماندیم. البته شاید در مواردی یک دیالوگ کم یا اضافه شده باشد اما هیچ تغییری در محتوا ایجاد نکرده است.

در خلاصه داستان این اثر امده است: «ائیت شوف برای گرفتن امضای کوپن رنگ سفید از آقای میوسوف به استراحتگاه گلهای آفتابگردان مراجعه میکند. اما این استراحتگاه که مخصوص افراد برجسته و سرشناس است، اجازه ملاقات با میوسوف را به او نمیدهد. زائیت شوف که بسیار وظیفه شناس است خود را به دروغ شوهر معروفترین چهره زن آن روزهای شوروی، یعنی کلاوا معرفی می کند تا بتواند وارد آسایشگاه شود. حال آنکه کلاوا نیز در همان روز برای دیدن شوهرش، در همان استراحتگاه قرار گذاشته است.»

هستی جعفری، عرفان شیخ حسین، امیر حسین قاسمی، آیسان بهزادی، محمد اختیارزاده، مهدی کاظم‌لو، سمانه عباسی، حدیث نجات، سحر رجبی، محمد جواد حبیبی، داود عباسی، نیکو خلیفه  بازیگران این نمایش هستند. .

سمانه عباسی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، نیکو خلیفه (دستیار دوم کارگردان)، هستی جعفری (منشی صحنه)، محمد اختیارزاده (بازی‌گردان)، محمد امین نیک پنجه (مشاور کارگردان)، ایمان کریمان (مدیر روابط عمومی)، ماهان ابراهیمی (جانشین روابط عمومی)، مریم طاهری فرد (طراح صحنه)، اشکان اردستانی (مدیر صحنه)، مرتضی عباسی (دستیار صحنه)، میلاد عباسی و عبداله تاجیک (اجرای دکور)، فهیمه احمدی (طراح لباس)، پریسا نقی نژاد و مصطفی مقدمی (گریم)، امیرحسین قاسمی و سجاد نجفی (عکاس)، سیدمحمد مشکاتی و هستی جعفری (تیزر) و مهدی شکوهی (طراح گرافیک) دیگر عوامل نمایش «می‌خواهم میوسوف را ببینم» هستند.

https://didhonar.ir/?p=12542