پلاتوهنر

زلزله هم نتوانست موزیسین‌های خوی را تحریم کند

کیوان کرباس فروش سرپرست گروه موسیقی «ماهور» با بیان اینکه سختی های زیادی برای حضور در سی و هشتمین موسیقی فجرمتحمل شده اند گفت موسیقی غذای روح است و تعطیل شدنی نیست. به گزارش پلاتو هنر، در روز نخست این

کیوان کرباس فروش سرپرست گروه موسیقی «ماهور» با بیان اینکه سختی های زیادی برای حضور در سی و هشتمین موسیقی فجرمتحمل شده اند گفت موسیقی غذای روح است و تعطیل شدنی نیست.

به گزارش پلاتو هنر، در روز نخست این رویداد هنری در فرهنگسرای نیاوران میزبان گروه ویژه بانوان «ماهور» به سرپرستی کیوان کرباس فروش از شهرستان خوی استان آذربایجان غربی در ساعت 18:30 میزبان علاقه مندان به موسیقی بود.

کرباس فروش با بیان اینکه گروه موسیقی ماهور فعالیت خود را از 10 سال گذشته آغاز کرده و تاکنون کنسرت های زیادی برگزار کرده است، گفت: دختران گروه موسیقی ماهور اولین دوره ای است که به عنوان گروه ویژه بانوان در جشنواره موسیقی فجر شرکت می کنند و قطعا این حضور تجربه ای ارزشمند و فوق العاده برای آنان به شمار می آید.

او ادامه داد: ما با سختی های فراوانی برای اجرا در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر حاضر شدیم. متاسفانه به دلیل زلزله اخیر در شهرستان خوی شرایط نامساعدی برای تمرین داشتیم و گروه ۲۰ روز آخر را در استرس و در چادر به تمرین پرداختند اما خداوند را شاکریم که به اجرا رسیدیم و توانستیم برای مردم اجرا داشته باشیم.

این هنرمند با اشاره به فضای حاکم بر جامعه هنری و تحریم های صورت گرفته نسبت به هنر طی ماه های اخیر افزود: تحریم هنر به ویژه موسیقی راه حل هیچ مشکلی نخواهد بود. موسیقی غذای روح است و تعطیل شدنی نیست. جدا از این موضوع، تمامی مشاغل در این دوران به فعالیت خود مشغول بوده و هستند اما متاسفانه همه از هنرمندان انتظار دارند تا دست از فعالیت بکشند و این انتظار درستی نیست.

کرباس فروش موسیقی را لازمه زندگی دانست و عنوان کرد: اعضای گروه موسیقی ماهور در شرایط سخت تمرین کردند اما همین حضور در جشنواره باعث امید و نشاط آنها شده است. آنها اکنون و باوجود شرایط سختی که به دلیل زلزله متحمل شدند، شاداب و پرامید هستند و امید دارند تا در جشنواره های بعدی نیز شرکت کنند.

سرپرست گروه هنری ماهور در پایان گفت: حضور در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر باعث شناخته شدن گروه ما در آذربایجان غربی بود و مقدمه ای شد تا برای اجرا به شهرهای مختلف دعوت شویم. بابت این موضوع از همراهی همه عزیزان استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی که در این شرایط سخت همراه و یاور ما بودند، قدردانی می کنم. به ویژه از مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان غربی آقای نوروزی، معاونت امورهنری آقای رمضانی و مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی و آقای اصغری تشکر می کنم.

گروه موسیقی «ماهور» با حضور جمعی از مخاطبان حاضر در سالن فرهنگسرای نیاورن با اجرای قطعه «حافظ خلوت نشین» در دستگاه همایون به اجرای موسیقی پرداخت.

سارا کرباسی، ثنا علیجانی، شیدا ناجی و مینا مودت نوازندگان سه تار، الهام لطفی نوازنده تنبک، هستی موسوی نوازنده دف و زهرا فتوره چی خواننده این گروه موسیقی «ماهور» بودند.

عکس تزئینی است.

https://didhonar.ir/?p=12216

2 پاسخ

  1. اجرای این گروه حرف نداشت فوق‌العاده‌ بی‌نظیر و جذاب بود با ارزوی موفقیت👏👏👏

    1. بله دقیقا همینطور هست به ویژه با وجود شرایط سختی که تمرین کرده بودند